kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
رئیس‌اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک:

ترکیه بازار شب عید ایرانیان را هم در دست گرفت

رئیس‌اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک از وجود حجم بالای پوشاک وارداتی در بازار خبر داد و گفت: ترک‌ها بازار شب عید ایرانیان را هم در دست گرفتند.

امیرحسن رضایی در گفت‌وگو با فارس در سمنان درباره عملکرد دولت در تنظیم بازار شب عید اظهار کرد: بازار شب عید خیاطان هنوز تکانی نخورده و همچنان در رکود قرار دارد.
وی با‌اشاره به اینکه بازار شب عید خیاطان غرق در رکود است، تصریح کرد: دوخت و دوزها در خیاطی‌ها بیشتر جنبه تعمیرات دارد و تاکنون روزنه رونقی مشاهده نشده است.رئیس‌اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک با تأکید بر اینکه پوشاک وارداتی در بازار شب عید گوی سبقت را از تولیدات داخلی ربوده‌ است، اضافه کرد: پوشاک ترک در بازار شب عید مانند سایر ایام سال می‌تازد و تولید داخل در حاشیه قرار دارد.
رضایی با بیان اینکه بازار پوشاک با وجود حجم بالای پوشاک وارداتی در بازار سامانی ندارد، تصریح کرد: از این‌ جهت می‌توان گفت که ساماندهی خاصی در بازار انجام نشده است.
وی با‌اشاره به اینکه دولت با ساماندهی بخش واردات باید جلوی واردات کالاهای دارای تولیدات مشابه داخل را بگیرد، اظهار کرد: با این اقدام، از ریزش واحدهای صنفی جلوگیری می‌شود.