kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

کوتاه اقتصادی

* در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس تهران با افت 1/4 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داد. به گزارش تسنیم؛ در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات بورس 12514 میلیون سهم و ارزش آن 18598 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات به ترتیب 99 و 50 درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در این مدت به عدد 3809117 میلیارد ریال رسید که 1/3 درصد کاهش را به ثبت رسانده است. این گزارش می‌افزاید: «صنعت محصولات شیمیایی » با 59/1 درصد بیشترین ارزش و با 66/1 درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داده است. همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس عربستان صعودی با رشد 4/3 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس تهران با افت 1/4 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.
* بر اساس بخشنامه دولت و به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی و تایید شورای حقوق و دستمزد، سقف امتیازات حقوق و دستمزد کارکنان سازمان امور مالیاتی تا 50 درصد افزایش خواهد یافت. با اجرای این تصویب نامه مجموع دریافتی کارکنان سازمان امور مالیاتی از محل این مصوبه و اعتبارات اختصاصی موضوع ماده 217قانون مالیات‌های مستقیم افزایش نمی‌یابد.
* با افزایش ترددهای برون شهری که ناشی از آغاز پرحجم سفرهای نوروزی است، مصرف بنزین و گازوئیل نسبت به روز مشابه سال قبل به ترتیب با 4/1 و 10/3 درصد رشد همراه بود. به گزارش تسنیم، روز شنبه با ثبت مصرف 101 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین، رکوردی کم نظیر در مصرف بنزین سال 96 کشور رقم خورد.این رکورد که البته به بالاترین رکورد مصرف بنزین در سال جاری که مربوط به 30 آذر (روز بعد از زلزله تهران) با میزان 108 میلیون لیتر بود نرسید، نشان از آغاز پرحجم سفرهای نوروزی در کشور دارد. طبق اعلام وزارت نفت، در روز مشابه سال گذشته مصرف بنزین کشور 97 میلیون و 200 هزار لیتر بود، بنابراین مصرف بنزین در روز 26 اسفندماه امسال در مقایسه با روز مشابه سال قبل 4/1 درصد افزایش یافت.
* دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو با ‌اشاره به رشد قارچ‌گونه‌ شرکت‌های متخلف در زمینه امدادرسانی به خودروها، گفت: هیچ اجباری برای دریافت کارت امداد خودرو وجود ندارد و بحث‌های مطرح شده مبنی بر جریمه خودروهای فاقد این کارتها صحت ندارد. به گزارش فارس، عباسعلی قیاسی در یک نشست خبری اظهار داشت: برخی شرکت‌های امدادرسان در ابتدا اعلام می‌کنند که خدمات رایگان به مشتریان ارائه می‌کنند، اما با یک محاسبه مشخص می‌شود که ماهانه ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان بر روی قبض تلفن افرادی که با این شرکت‌ها تماس می‌گیرند، اعمال می‌شود.