kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

نمایشگاه نقاشی‌های حسن روح‌الامین در فرانسه برگزار می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

نمایشگاهی از آثار نقاشی حسن روح‌الامین در کشورهای فرانسه و بلژیک برگزار و تابلوی «بهانه خلقت» در پاریس رونمایی می‌شود.

به ابتکار «مرکز اسلامی فرانسه» نمایشگاهی از آثار نقاشی حسن روح‌الامین در کشورهای فرانسه و بلژیک برگزار خواهد شد. در این رویداد هنری و همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت زهرا(س)، پاریس و بروکسل از ۱۴ تا ۲۶ اسفند میزبان آثاری از روح‌الامین با مضامین دینی و تاریخی خواهند بود.
در برپایی این نمایشگاه نقاشی، ابتدا فرهنگ ‌دوستان فرانسوی و ایرانیان مقیم طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری در گالری خانه فرهنگ ایران نظاره‌گر جلوه‌هایی از هنر آیینی کشورمان خواهند بود و سپس شنبه 19 اسفندماه با حضور مسلمانان و ایرانیان مقیم پاریس، یکی از آثار این هنرمند جوان کشورمان رونمایی خواهد شد.
مرکز اسلامی الغدیر در پاریس میزبان بعدی آثار نقاشی روح‌الامینی خواهد بود و سپس روز یک‌شنبه بیستم اسفندماه علاقه‌مندان و هنردوستان مقیم کشور بلژیک می‌توانند با حضور در مرکز اسلامی و فرهنگی مشکات در بروکسل از آثار وی بازدید کنند. «محفل زینب» در پاریس آخرین محل برپایی نمایشگاه آثار نقاشی روح‌الامین خواهد بود.
طی برگزاری این سلسله نمایشگاه‌ها با عنوان «بهانه خلقت» که به همت مرکز اسلامی فرانسه و نیز همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه برپا خواهد شد، چندین کارگاه نقاشی از سوی این هنرمند، ویژه مسلمانان و علاقه‌مندان هنرهای تجسمی در مراکز مختلف اسلامی - فرهنگی فرانسه نیز برگزار خواهد شد.