kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
پرونده رقابت‌های هفته 24 لیگ برتر فوتبال امروز بسته می‌شود

بردهای شیرین برای سپاهان، سپیدرود و پیکان تقابل استقلال و پرسپولیس با سرخابی‌های خوزستان





سرویس ورزشی-
تیم‌های پرسپولیس و استقلال یک هفته قبل از دربی پایتخت به مصاف تیم‌های خوزستانی می‌روند.
در روز دوم رقابت‌های هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر امروز 4 بازی برگزار می‌شود که در حساس‌ترین دیدار پرسپولیس صدرنشین مسابقات در ورزشگاه بزرگ آزادی میزبان استقلال خوزستان است. شاگردان برانکو برای رسیدن به دومین قهرمانی پیاپی، باید مقابل دو استقلال به برتری برسند. سرخپوشان پایتخت ابتدا در هفته بیست و چهارم با آبی پوشان خوزستان و سپس در هفته بعدی در داربی تهران به میدان رفته و در صورت پیروزی در هر دو بازی، قهرمانی خود را پنج هفته زودتر از اتمام فصل، مسجل می‌کنند.
یکی از انگیزه‌های دیگر پرسپولیس در بازی امروز، حفظ رکورد نباختن و ارتقای آن به 21 بازی است. سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس به دلیل محرومیت نمی‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود.
استقلال خوزستان در حالی امروز شنبه به مصاف پرسپولیس می‌رود که دو روز پیش اعتصاب بازیکنان به پایان رسید و عبدالله ویسی زمانی نداشت تا برای بازی پیش روی تیمش به لحاظ تاکتیکی برنامه‌ریزی کند. خوزستانی‌ها به دلیل مشکلات مالی دست به اعتصاب زده بودند و صحبت‌هایی مبنی بر به میدان نرفتن مقابل پرسپولیس مطرح بود. البته دیروز با موج تازه‌ای از اختلافات ویسی و مدیران استقلال خوزستان حتی این زمزمه مطرح شده که شاید ویسی در بازی امروز برابر پرسپولیس روی نیمکت تیمش ننشیند.
در دیگر بازی مهم امروز فولاد در خوزستان میزبان استقلال تهران است. این مسابقه یک نبرد ۶ امتیازی در بین تیم‌های مدعی محسوب می‌شود. فولاد ۳۸ امتیازی اگر چه در رده سوم جدول قرار دارد اما اگر مقابل استقلال بازنده شود ممکن است تا رده ششم پایین بیاید.
فولاد تیمی است که منسجم و تاکتیکی بازی می‌کند و راه شکست دادن حریفان را به خوبی بلد است اما استقلال هم بعد از پیروزی روحیه بخش مقابل الهلال سعودی با انرژی مضاعف به مصاف حریف فولادین خود می‌رود. شاید تنها مشکل شاگردان شفر در این بازی خستگی و فشردگی مسابقات باشد.
پسران آبی شفر تیمی قدرتمند هستند که قادرند هر تیمی را شکست بدهند. امید ابراهیمی، سرور جباروف و فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان خط هافبکی رویایی را تشکیل داده‌اند. استقلال در صورت پیروزی مقابل فولاد می‌توانند به وضعیت خود در جدول رده‌بندی سر و سامان دهند. استقلال اگر مثل بازی با الهلال منظم و منسجم باشد عبور از فولاد برایش سخت نخواهد بود. آبی پوشان تهرانی برای این بازی مهدی رحمتی دروازه بان اصلی خود در بازی با الهلال را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.
برنامه کامل دیدارهای امروز به این شرح است:
شنبه 5 اسفند 96‏
* پرسپولیس - استقلال خوزستان (ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 18:45‏)
* فولاد خوزستان - استقلال تهران (ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 16‏)
* ذوب آهن اصفهان - پدیده خراسان (ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت 15:30‏)
* پارس جنوبی جم - تراکتورسازی تبریز (ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت 15:30‏)
برتری سپاهان، سپیدرود و پیکان
اما در چارچوب دیدارهای روز نخست، روز گذشته چهار بازی برگزار شد که در مهم‌ترین مسابقه سپاهان توانست با نتیجه 4 بر صفر مشکی پوشان مشهد را شکست دهد. شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در این دیدار با پنج گل رضا دهقان (دو بار)، ساسان انصاری، مهدی شریفی و میلاد سرلک حریف قعر جدولی خود را مغلوب کردند.این نخستین پیروزی سپاهان بعد از 6 هفته و اولین برد ابراهیم زاده بعد از به عهده گرفتن هدایت طلایی پوشان بود.
در رشت تیم سپیدرود موفق شد سایپا را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد. گل‌ اول سپیدرود را در دقیقه ۳۹ توحید غلامی با شوتی محکم به ثمر رساند و میثم تهی‌دست در دقیقه ۷۲ توانست دروازه سایپا را باز کند.این بازی بیش از هر چیز تحت‌الشعاع آشتی‌کنان علی کریمی و علی دایی بود که پیش از آغاز دیدار انجام شد. سپیدرود با این پیروزی ۲۳ امتیازی شد و موقتا به رده سیزدهم جدول صعود کرد. تیم سایپا هم با همان ۳۸ امتیاز موقتا در رده چهارم ماند.
در تبریز پیکان نتیجه بسیار خوبی گرفت و گسترش فولاد را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. ماهان رحمانی در دقیقه ۳۰ با شوتی دقیق از پشت محوطه جریمه، دروازه فرناندو دخسوس را باز کرد و پیکان با پیروزی تک گله به رختکن رفتند. در نیمه دوم نیز مهدی مومنی موفق شد در دقیقه ۶۰ برای پیکان گلزنی کند. او از ضربه ایستگاهی دروازه گسترش فولاد را باز کرد.در دقیقه ۸۹ بازی نیز مرتضی آقاخان کار را تمام کرد و سومین گل پیکان را به ثمر رساند. پیکان تهران بعد از عدم نتیجه‌گیری در ۱۰ بازی، از دو بازی اخیر دوباره جان گرفته و دیروز هم سومین برد پیاپی خود را کسب کرد و ۳۸ امتیازی شد و با گل زده بیشتر نسبت به فولاد خوزستان موقتا در رده سوم قرار گرفت.
در تهران و ورزشگاه تختی نیز جدال تیم‌های نفت تهران و آبادان با تساوی یک – یک به پایان رسید. در این دیدار ابتدا محمد نصرتی در دقیقه ٢٣ نفت تهران را پیش انداخت اما در ادامه لوسیانو پریرا در دقیقه ۴٠ کار را به تساوی کشاند.