kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۶۷۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

حوادث کوتاه از کشور


      
      ریزش بار آهن تریلر
ایذه فارس: ریزش بار آهن از یک تریلر در محورهای منتهی به شهر ایذه بر روی یک دستگاه خودروی پراید باعث کشته و زخمی شدن 3 سرنشین پراید شد.
در این حادثه که در نزدیکی شهر ایذه و در حد فاصل ایست و بازرسی هلایجان و پادگان قدس به وقوع پیوست دو زن و یک مرد مجروح شدند که یکی از بانوان حادثه دیده در این حادثه جان خود را از دست داد.
پاره شدن زنجیر مهار این محموله دلیل حادثه بوده است و شنیده‌ها از آن حکایت دارد که در پی این حادثه راننده صحنه را ترک و متواری شده است.
انهدام شرکت هرمی
رشت- ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی رودسر از دستگیری 15 عضو یک شرکت هرمی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رمضانعلی پورقاسم گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت مشکوک چند جوان در یک ویلا در این شهرستان، ماموران با انجام تحقیقات لازم، از فعالیت این افراد در قالب شرکت هرمی اطمینان یافته و پس از هماهنگی با مقام قضایی، در یک عملیات غافلگیرکننده 15 عضو این شرکت هرمی را دستگیر کردند.
وی با اشاره به معرفی 15 متهم به مقام قضایی که اکثراً اهل و ساکن کرج هستند،گفت: در بازرسی از ویلای متهمان، 50 جلد کتاب نحوه عضوگیری این شرکت هرمی کشف و ضبط شد.
دستگیری سارقان مسلح
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری 9 نفر اعضای باند سارقان مسلح حرفه‌ای طلاجات در شهرستان دلفان خبرداد.
حاجی‌محمد مهدیان‌نسب گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت طلاجات از خودروی ماکسیما در محور هرسین-دلفان کارآگاهان پلیس آگاهی لرستان با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی خودرو زانتیای سارقان مورد نظر را در یکی از روستاهای اطراف شهرستان دلفان در کمتر از 24 ساعت شناسایی و توقیف کردند.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا سه نفر از سارقان دستگیر شدند که در بازجویی‌های اولیه به سرقت 4 کیلو و 500 گرم طلا با همدستی 6 نفر دیگر اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: دیگر همدستان این باند نیز دستگیر و از آنان یک کیلو طلا، 100 قطعه سکه تمام و نیم سکه، 6 قبضه سلاح جنگی و دو نارنجک کشف و چهار خودرو توقیف شد.
مهدیان‌نسب گفت: تحقیقات جامع و کامل پلیس آگاهی استان از باند بزرگ سارقان مسلح طلاجات به منظور کشف دیگر طلاهای سرقتی و سرقت‌های احتمالی این باند از لرستان و استان‌های همجوار ادامه دارد.
برخورد مرگبار دو خودرو
شهرکرد - ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: برخورد خودرو سواری پژو با یک دستگاه تریلر که منجر به آتش گرفتن خودروسواری در محور بروجن - مبارکه شد، سه تن کشته و 2 نفر زخمی شدند. فرامرز شاهین افزود: این حادثه شامگاه سه‌شنبه در محدوده گردنه «قامیشلو» شهرستان بروجن، روی داد که حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده است.
وی ادامه داد: با دریافت گزارش این حادثه و اعزام 2 دستگاه آمبولانس همراه با تکنسین‌ها و کارشناسان اورژانس، مصدومان را پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بروجن منتقل کردند.
بخشش حکم قصاص
گرگان - ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب بندرترکمن در استان گلستان گفت: با بخشش اولیای دم، حکم قصاصی که هشتم اسفندماه جاری در نوبت اجرا بود، لغو شد.
علی‌رضا مزیدی اظهار کرد: محکوم به قصاص سال 92 در حالی که فقط 21 سال داشت در دعوا، با چاقو سبب مرگ یک جوان 24 ساله شد.
وی افزود: قاضی پرونده پس از اقرار متهم و به درخواست اولیای دم، حکم قصاص صادر کرد و پس از تایید در دیوان عالی کشور و استیذان (اجازه صدور اجرای حکم قصاص از سوی رئیس قوه قضائیه)، حکم برای هشتم اسفندماه 96 در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی دادستان و مدیر دفتر واحد اجرای احکام این شهرستان، اولیای دم از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و قاتل را بخشیدند. این سومین محکوم به قصاص در بندرترکمن و هشتمین در استان گلستان است که با گذشت اولیای دم بخشیده می‌شود.
حمله گرگ به روستاییان
سمیرم- ایلنا: حمله گرگ به روستاییان کهنگان در شهرستان سمیرم موجب مجروح شدن دو نفر از اهالی این روستا از ناحیه دست و کتف شد. با حضور به موقع نیروهای اورژانس این افراد پس از درمان اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.
مرگ جوان
تبریز- خبرنگار کیهان: نشت گاز منوکسید کربن از بخاری گازی در یک مغازه در چهارراه خطیب تبریز، موجب مرگ یک جوان 30 ساله شد. در این حادثه جوان 25 ساله دیگری، دچار کاهش هوشیاری شده بود که به بیمارستان انتقال یافت.
کشف ماشین‌آلات صنعتی قاچاق
سرویس شهرستانها: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد از توقیف یک دستگاه تریلی و کشف 3 دستگاه ماشین‌آلات صنعتی قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در یزد خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا مزیدی» گفت:‌ در راستای مبارزه با کالای قاچاق؛ ماموران پلیس آگاهی به یک دستگاه تریلی کانتینردار «اسکانیا» مشکوک و آن را توقیف و مورد بازرسی قرار دادند.
وی افزود: در بازرسی از این تریلی، 3 دستگاه ماشین‌آلات صنعتی قاچاق کشف شد که کارشناسان ارزش این محموله را 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کردند.معاون اجتماعی پلیس استان یزد با بیان اینکه در این رابطه یک متهم نیز دستگیر شد، ادامه داد: متهم این محموله را به صورت قاچاق از جنوب کشور بارگیری و قصد انتقال به «اراک» را داشت که در محور کمربندی غربی یزد دستگیر شد.
این مقام انتظامی در پایان گفت: متهم به مراجع قانونی معرفی و کالای مکشوفه نیز به اداره گمرک تحویل داده شد.
سقوط خودرو از پل
همدان- ایرنا: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان فامنین استان همدان گفت: سقوط یک دستگاه خودرو پژو 405 از یک پل هشت متری در نزدیکی پایگاه امداد جاده‌ای تجرک به سمت فامنین، موجب مرگ 2 تن و مجروح شدن چهارنفر شد.
علی‌اکبر شاهمردی گفت: پس از حضور تیم‌های امدادی در محل حادثه عملیات رهاسازی سه تن از سرنشینان این وسیله نقلیه انجام شد. وی ادامه داد:‌این خودرو دارای 6 سرنشین بود که 2 تن از آنها فوت و چهار تن دیگر مصدوم و مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان نیز اظهار کرد: این 6 سرنشین اعضای یک خانواده شامل سه زن، یک مرد و 2 کودک بودند که در حال بازگشت از سفر در پیچ زرق دچار سانحه شدند.
سرهنگ سعید اسماعیلی افزود: زن 35 ساله هنگام رانندگی به علت حواس‌پرتی و بی‌توجهی به جلو از مسیر اصلی خارج و از پل به پایین سقوط می‌کند.وی اضافه کرد: خودرو بعد از خروج از بالای پل واژگون شده و با قسمت سقف به پایین سقوط کرد که در این سانحه راننده و سرنشین جلو در دم فوت کردند.