kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
فعالان صنعت کابینت‌سازی:

رکود در کابینت‌سازی با افزایش 10 درصدی قیمت عمیق‌تر شد

فعالان صنعت کابینت‌سازی درخصوص افزایش 10 درصدی اخیر قیمت کابینت گفتند: با توجه به رکود عمیقِ حاکم بر اقتصاد کشور، امکان اِعمال این افزایش وجود ندارد، زیرا شاهد تقاضایی برای خرید و نصب کابینت نیستیم.





مصطفی آل‌حبیب، یکی از فعالان حوزه ساخت و عرضه کابینت در شهرستان فردیس درخصوص افزایش 10 درصدی اخیر قیمت کابینت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بدون تردید، با عنایت به بالا رفتن هزینه‌های زندگی، افزایش قیمت کابینت امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود اما در واقع با توجه به رکود عمیقِ حاکم بر اقتصاد کشور، امکان اِعمال این افزایش وجود ندارد، زیرا شاهد تقاضایی برای خرید و نصب کابینت نیستیم.
وی تصریح کرد: برخی از کابینت‌سازانِ باتجربه و نامی با بازاریابی و خرید و تهیه جزئی محصولات به تناسب تقاضای مشتری، اقدام به نصب کابینت در منازل می‌کنند و به دلیل عدم توان کافی در پرداخت اجاره بهای واحدهای تجاری، فعالیت سیار را در دستور کار قرار داده‌اند.
همچنین امیر سلامتیان، یکی از کابینت سازان فعال در غرب استان تهران، ضمن ‌اشاره به رونق کسب و کار کابینت‌سازان در سالیان نه چندان دور گذشته گفت: حجم تقاضا برای خرید کابینت در گذشته ، قابل توجه و چشمگیر بود که در یک بازه زمانی سه تا چهار ساله، شاهد رشد فزآینده فعالان این حوزه و اقبال ویژه متقاضیان اِشتِغال برای آموزش و فعالیت در این
 بخش بودیم.
وی افزود: عامل اصلی چنین استقبالی به پایین بودن عرضه به نسبت تقاضا معطوف می‌شد اما در حال حاضر، میزان تقاضا به شدت تنزل یافته تا جایی‌که در حدود دو ماه مانده به پایان سال، هیچگونه سفارشی برای خرید و تهیه چنین محصولاتی وجود ندارد.
این فعال صنعت کابینت‌سازی تصریح کرد: رکود و مشکلات کسب و کار، تنها به قشر کابینت سازان خلاصه نمی‌شود، بلکه فعالان تولید، تهیه و عرضه مواد خام و اولیه چنین کالاهایی نیز با مشکلات اقتصادی عمیقی دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا در نبود درخواست برای نصب کابینت، تقاضایی نیز برای خرید ورق آلومینیوم، ام ادی اف و... وجود نخواهد داشت. به همین دلیل شاهد تعطیلی و تغییر شغل کابینت‌سازان
 هستیم.
چندی پیش، علی جعفری، رئیس ‌اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیرچوبی در گفت وگو با رسانه‌ها در تشریح مشکلات و نارسایی‌های موجود در این حوزه فعالیتی گفت: بازار به شدت در شرایط رکود قرار گرفته و تا به امروز اقدامی از سوی مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط برای برون رفت از وضعیت موجود صورت نگرفته است.
وی افزود: تا به امروز، حدود 40 درصد از تولیدکنندگان، فروشندگان و کابینت سازان از گردونه تولید و عرضه خارج شده‌اند و واحدهایشان را تعطیل کرده‌اند و تعداد باقیمانده نیز با کمتر از 60 درصد از ظرفیت خود اقدام به
 تولید می‌کنند.