kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
هشدار امام جمعه موقت تهران به وزارتخانه‌های علوم و ارشاد

مبادا کشور به انحطاط فرهنگی و اخلاقی دوران اصلاحات بازگردد

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به وزارتخانه‌های ارشاد و علوم هشدار داد که مبادا نظام به انحطاط فرهنگی و اخلاقی دوران اصلاحات بازگردد.


به گزارش تسنیم، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در سخنانی  ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت امام جواد‌الائمه (ع) گفت: فردا (امروز) سالروز ولادت این بزرگوار است که بنده آن را تبریک عرض می‌کنم.  امام جواد در روایتی می‌فرمایند که اگر می‌خواهی هر چیز گرانقدری را به دست آوری و اگر می‌خواهی به بالاترین مقام‌‌ها برسی، راهش اعتماد به خدا و اطمینان به وعده‌های خداست. باور کردن وعده‌های خدا موجب می‌شود که انسان به مقامات عالیه نائل شود.
امام جمعه موقت  تهران در همین زمینه تاکید کرد: در انقلاب ما مردم ما به تبعیت از امام باور کردند که می‌توانند طاغوت را ساقط کنند که این کار را با قیام، جهاد و با این باور انجام دادند و موفق شدند شاه را ساقط کنند و حکومت اسلامی به وجود آوردند.
وی در ادامه اظهار داشت: در اینجا سخنی با دولت محترم دارم. اولا تشکر می‌کنم از طرح بسیار خوب تحول نظام سلامت. بنده هم از شخص رئیس‌جمهور و همچنین از وزیر بهداشت و درمان، برادر عزیز و گرانقدر آقای هاشمی که وزیری انقلابی، خدوم و عاشق خدمت در مناطق محروم است، تشکر می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که توفیقات وی را بیافزاید.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در این طرح زایمان طبیعی رایگان اعلام شده است. در این طرح بیمارستان‌‌ها به آنچه که مورد نیاز بیماران است، مجهز شده‌اند و نیازی به اینکه بیماران از بیرون آنها را تهیه کنند، نیست. مورد دیگر در این طرح این است که هزینه درمان نیز کاهش یافته است. در این زمینه دولت قدم‌هایی برداشته است که جای تشکر است و امیدواریم که ان‌شاءالله تا پایان روز به روز موفق‌تر باشند.
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه افزود: به عنوان اینکه به خطیب جمعه دستور داده شده است که باید امر به تقوا کنیم، فرمان خداست و ما ناچار هستیم که این فرمان را ابلاغ کنیم، بنابراین لازم است چند تذکر را به دولت عرض کنم.
وی اضافه کرد: به وزارت ارشاد، وزارت علوم و رسانه‌‌ها هشدار می‌دهم که مبادا نظام ما به انحطاط اخلاقی و فرهنگی زمان اصلاحات برگردد. مراقب باشید. مبادا اباحه‌گری در رسانه‌‌ها ترویج شود و دولت ساکت و تماشاگر باشد. مبادا مبانی دینی در رسانه‌هایی که از بیت‌المال تغذیه می‌شوند، زیر سؤال روند. مبادا مدیرانی که در فتنه 88 نقش اساسی داشته‌اند و ساختارشکنی کرده‌اند، به کار گرفته شوند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش افزود: سعی کنید رابطه‌ شما با مراجع آسیب نبیند. مراجع نقد جدی دارند، به نقد‌ها توجه کنید. دولت اعلام کرده که شیب تورم ملایم است، اما بنده درخواست می‌کنم این شیب را ملایم‌تر کنید و به خصوص اقشار ضعیف را مورد عنایت قرار دهید.
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه اظهار داشت: از حقوق‌های کلان بکاهید. در این مورد دولت و مجلس کاری جدی کنند و بر حقوق قشر ضعیف اضافه نمایند. اجلاس‌‌ها و سمینارهای غیرضروری کاسته شود یا در صورت عدم نیاز حذف گردند. این‌ها بیت‌المال را می‌بلعند و آن وقت است که دولت می‌گوید ما دستمان خالی است، از این طریق دست خالی می‌شود. این حقوق‌های کلان و سمینارهای غیرضروری باعث می‌شود که دست خالی شود و به بودجه کشور آسیب می‌رسد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: مردم ضعیف را همواره در نظر داشته باشید. خداوند به پیغمبر می‌فرماید که ‌ای پیغمبر عزیز؛ خدا و مومنین برای تو بس هستند. مردم را در نظر داشته باشید. درست است که تامین نیاز‌ها از طریق مالیات انجام می‌شود اما گاهی مالیات‌‌ها به بعضی از افراد واقعا فشار وارد می‌کند. به آن دقت کنید و آن را علاج کنید. دقت کنید مالیات‌‌ها کمرشکن نباشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان آمریکایی گفت: هیئت ایرانی مذاکره‌کننده راهش را ادامه می‌دهد که ان‌شاءالله موفق باشد. مقام معظم رهبری نیز این هیئت را تایید کرده‌اند و فرموده‌اند که این‌ها فرزندان انقلاب هستند. ما هم برای توفیقات آنها دعا می‌کنیم. اما از همان روزهای اول رهبر انقلاب فرموده‌اند که من خوشبین نیستم، یعنی طرف مقابل ما در حقیقت آمریکاست.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: برنامه‌های ما و آمریکا را اسلام مشخص کرده است. باید ببینیم که ما دنبال چه هستیم و آمریکا دنبال چه است. مقام معظم رهبری فرموده‌اند که شاخص آن را سوره کافرون مشخص کرده است. ایران دنبال چیزی و آمریکا دنبال چیز دیگری است. ما نه از مواضع حق خود عقب‌نشینی می‌کنیم و نه آمریکای جهانخوار دست از دشمنی، قلدری و عناد برمی‌دارد.
امام جمعه موقت  تهران در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات غربی‌‌ها مبنی بر اینکه حقوق بشر در ایران رعایت نمی‌شود، اشاره کرد و گفت: جالب است که آنها ما را به دلیل اجرای حکم اعدام در بعضی موارد محکوم می‌کنند و می‌گویند که این اعدام نقض حقوق بشر است. اولا گویا خودشان هم حکم اعدام را در مواضعی و در مواقعی دارند.کتاب آسمانی شما، که متاسفانه شما نه با دین و نه با کتاب آسمانی کاری دارید، تعابیری در این زمینه آورده است.
وی ادامه داد: در تورات سفر خروج و باب 21 این کلمات را آورده است که اگر کسی انسان را طوری بزند که منجر به قتل وی گردد، باید کشته شود. هرکس انسانی را بدزدد باید کشته شود. اگر صدمه‌ای به او وارد شود باید همان صدمه به ضارب او هم وارد شود. این کتاب آسمانی خودتان است.
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه افزود: در بخشی از تورات آمده است که اگر فردی با همسر شخص دیگری زنا کند، مرد و زن هر دو باید کشته شوند. اگر مردی با زنی و یا با مادر آن زن نزدیکی کند، گناه بزرگی کرده است و هر 3 باید زنده زنده سوزانده شوند تا این لکه ننگ از دامن شما پاک گردد. در جای دیگری آمده است اگر دو مرد با هم نزدیکی کنند، عمل قبیحی انجام داده‌اند و باید کشته شوند و خونشان نیز به گردن خودشان است.
وی در ادامه تاکید کرد: وزیر خارجه آمریکا، آقای کری گفته است که ایران باید تصمیم سختی بگیرد و چنین و چنان کند، ما هم همین‌جا به آمریکا می‌گوییم که آمریکا هم باید تصمیم سختی بگیرد تا مذاکره به جایی برسد، در غیر این صورت به جایی نمی‌رسد و این تصمیم این است که آمریکا باید آدم شود و این محال است. شاید کسی تصور کند که این عبارت یک عبارت تند است اما یک واقعیت است.
وی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران نیز، با بیان اینکه خودم و شما را به رعایت تقوا دعوت می‌کنم، گفت: ماه رجب، ماه بهره‌گیری از این ایام است. به تعبیر حضرت علی(ع) کارهایی که باید انجام دهید، در فرصتی که دارید و هنوز مرگ نرسیده است، انجام دهید.
آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: خداوند را شاکریم که سلامتی داد تا این ماه بزرگ را درک کردیم و امیدوارم که خداوند توفیق دهد که ماه‌های شعبان و رمضان را درک کنیم. در ایام‌البیض قرار داریم و جوانان 3 روز در مساجد به اعتکاف می‌پردازند.
نقش فرهنگ و جریانات انحرافی فرهنگی
همچنین پیش از خطبه‌ها حجت‌الاسلام خسروپناه به تشریح جریان‌شناسی فرهنگی پرداخت.
به گزارش واحد مرکزی خبر، وی شکوفایی و انحطاط یک ملت را وابسته به فرهنگ آن جامعه دانست و گفت: فرهنگ اسلام در برابر دشمن و استکبار بیدار است و حاضر نیست لحظه‌ای انحطاط را ببیند.
حجت‌الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه فرهنگ اسلام بر گفتگوی ادیان تأکید دارد گفت: فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) با تحجر و نیز تقلید کورکورانه مخالف است و این فرهنگ ناب باید در روح سیاست، اقتصاد، امنیت و آموزش پوشش داده شود.
خسروپناه با اشاره به تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش فرهنگ‌های انحرافی از جمله جریان ناسیونالیستی، جریان قومیت‌گرایی، جریان تساهل و تسامح، فرهنگ ابتذال‌گرایی، جریان معنویت‌گرایی غیردینی و نیز جریان سلفی‌گری بر هوشیاری مردم در برابر توطئه‌های غرب و فرهنگ استکباری تأکید کرد و گفت: مردم ایران باید در مقابل راهبرد دشمنان در ارائه، ترویج و گسترش این جریانات انحرافی هوشیار باشند.
دیگر سخنران پیش از خطبه‌ها ابراهیم عزیزی‌رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در سخنان خود به اهداف و آرمان‌های حاکم بر بسیج سازندگی و فعالیت‌های عملیاتی این سازمان اشاره کرد.
وی در ادامه سخنان خود گفت: بسیج سازندگی در طول حیات خود حماسه‌ساز بوده و یکی از عرصه‌هایی که در آن نقش‌آفرینی کرده است حماسه سازندگی، محرومیت‌زدایی و کمک به آبادانی کشور بوده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور پیرامون اقدامات این سازمان در 14 سال گذشته گفت: امروزه ما شاهد ورود میلیون‌‌ها جوان عاشق به خدمت برای محرومیت‌زدایی از مناطق کشور هستیم. 40 هزار پایگاه مقاومت بسیج در جمعیت 20 میلیونی آن ظرفیت بزرگی است که توجه به آن می‌تواند برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم آثار بزرگی داشته باشد. همچنین اثبات کارآمدی نظام سیاسی مبتنی بر دین با بهره‌گیری از ظرفیت مردم به عنوان دستاورد سازمان بسیج سازندگی است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بالغ بر 23 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی را این سازمان آماده‌سازی کرده است و آنان را آماده تحویل به مردم قرار داده است.