kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
مدیر عامل شرکت پست خبر داد

راه‌اندازی 11 سرویس جدید پستی در سال جاری

مدیرعامل شرکت پست از راه‌اندازی 11 سرویس جدید پستی طی سال جاری خبر داد.

حسین مهری در همایش سراسری مدیران و معاونین پست کشور با عنوان «نوآوری و ارتقای کیفیت خدمات پستی» بیان داشت: برای چیرگی بر رقبای حاضر شرکت پست باید از روش‌های سنتی عبور نموده و با تلفیق فناوری، ارایه و عرضه محصولات جدید و دارای ارزش افزوده را مد نظر قرار داد.
مهری ابراز امیدواری کرد: با تنوع بخشی به محصولات و خدمات، ارتقای کیفیت، کاهش هزینه‌Aها و چابک‌سازی بتوانیم از وضعیت کنونی گذر نماییم.
وی مهمترین اقدامات چند ماهه اخیر را ادغام برخی واحدها، کوچک‌سازی ستاد، ایجاد واحد راه‌اندازی و طراحی سرویس‌های نوین، اصلاح فرآیندهای موازی، تمرکز بر نظارت بر فعالیت‌ها، تقسیم‌بندی مشتریان و شناسایی بازارهای کلان، اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO9001-2008، احیای سرویس‌های پس‌کرایه و تعیین ساعت توزیع و تشکیل ستاد کشوری GNAF برشمرد.
رئیس هیأت مدیره با بیان این که در برنامه 93 رشد منطقی ترافیک شامل افزایش ترافیک پستی از 563 میلیون مرسوله به 647 میلیون مرسوله پیش‌بینی شده تصریح کرد: تمامی فعالیت‌ها در راستای تحقق 6 هدف اصلی برنامه شامل، افزایش سهم بازار، ارتقای توان مالی، نوآوری، ارتقای کیفیت، افزایش رضایت‌ذی‌نفعان و توانمندسازی و توسعه نیروی انسانی انجام می‌گیرد.
مشارکت همه جانبه در ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌برداری از خطوط ریلی، اتصال شبکه اختصاصی پست به شبکه ملی اطلاعات، بازنگری و اصلاح خطوط پستی و تشکیل کمیته‌های مشترک مدیریتی و تخصصی پست، پست بانک و پیام از دیگر فعالیت‌های مهم شرکت پست بود که وی به آن اشاره کرد.
پست به جایگاه اصلی برمی‌گردد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بدهکاری 146میلیارد تومانی شرکت پست در زمان آغاز به کار دولت یازدهم تصریح کرد: برگرداندن این شرکت را از حیث منزلت به جایگاه اصلی خود مهم‌ترین وظیفه این وزارت در دولت یازدهم می‌دانم.
محمود واعظی در این همایش اظهار داشت: شرکت پست ارتقای کیفیت و نوآوری را صرفاً یک شعار نمی‌داند بلکه این شرکت با وجود سرمایه‌های انسانی عظیمی که در اختیار دارد در تلاش است مراحل گذر خود را به سوی سودآوری و بهره‌وری تسهیل کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بدهکاری 146 میلیارد تومانی شرکت پست در زمان آغاز به کار دولت یازدهم تصریح کرد: شرکت پست با مسایل اقتصادی متعددی همچون بدهی به شرکت‌های هواپیمایی، بدهی به پیمانکاران و وضعیت حقوقی کارکنان در شروع کار دولت مواجه بود اما امید دارم با حمایت از این بخش بتوان دغدغه‌های این چنینی شرکت پست را در مدت زمان کوتاهی برطرف کرد.
واعظی با تأکید بر این که بین شرکت پست و سایر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات هیچ گونه تفاوتی قایل نیست تصریح کرد: شرکت پست نیاز به یک تحول جمعی دارد؛ در این راستا باید راهکارهایی جهت چابک‌سازی و صرفه‌جویی در این شرکت داشته باشیم.
وی ارائه خدمات پستی در بستر فناوری اطلاعات را یک اصل مهم در چابک‌سازی این شرکت خواند و گفت: پست باید با یک بینش اقتصادی و مالی به برنامه‌ها و عملکردش توجه کند.