kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱

عملیات استشهادی یک جوان فلسطینی در کرانه باختری / 3 نظامی صهیونیست زخمی شدند


سرویس خارجی-
در ادامه اعتراض‌ها علیه تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس، یک جوان فلسطینی با خودروی خود ۳ نظامی صهیونیست را در گذرگاه النبی زیر گرفت و به شدت زخمی کرد. این جوان فلسطینی دستگیر شده است.
به گفته ارتش رژیم صهیونیستی سه نظامی این رژیم روز جمعه(دیروز) در نزدیگی گذرگاه النبی در مرز کرانه باختری و اردن، از سوی یک خودرو زیر گرفته شد و جوان فلسطینی عامل این عملیات نیز بازداشت شد.
 از جزئیات این عملیات اطلاعات زیادی منتشر نشده، لیکن منابع فلسطینی پیش از این اعلام کرده بودند در انتفاضه جدید، فلسطینی‌ها از روش زیر گرفتن صهیونیست‌ها با خودرو و حتی به کارگیری سلاح گرم استفاده خواهند کرد.
نظاميان صهيونيست همچنین به تلافي کشته شدن خاخام «رازیل شیفاخ»، از موسسان طرح‌هاي شهرک‌سازي صهيونيستي در هفته گذشته، به شهر جنين در شمال کرانه باختري یورش بردند و پس از تخریب چند خانه با جوانان فلسطینی درگیر شدند که در نتیجه این درگیری‌ها يک فلسطيني شهيد و سه جوان ديگر بازداشت شدند.
در جریان این درگیری‌های مسلحانه دو صهیونیست نیز زخمی شدند.
انتقال سفارت تا آخر سال 2019
در حالی که این اعتراض‌ها و درگیری‌های خونین به خاطر تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس و اعلام این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ادامه دارد، مقام‌های آمریکایی دیروز اعلام کردند قصد دارند تا سال 2019 دفتر سفیر آمریکا در تل‌آویو را به ساختمان کنسولگری این کشور در قدس منتقل کنند!
به گزارش روسیا الیوم مقام‌های بلندپایه آمریکا گفته‌اند: «دولت آمریکا قصد دارد تا پایان احداث سفارتخانه آمریکا در قدس، دفتر «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا را به مقر کنسولی این کشور در منطقه «آرنونا» واقع در جنوب قدس ‌اشغالی
منتقل کند.»
 اما رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا خواستار تاخیر انتقال سفارت به قدس تا زمان تکمیل بنای سفارتخانه در این شهر به دلایل امنیتی شده است. این در حالی است که پیش‌تر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود، واشنگتن پیش از پایان 2018 سفارت خود را قدس منتقل خواهد کرد، اما دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با رد این اظهارت گفته بود تاریخ انتقال سفارت طی یک سال آینده نیست.
 خبر دیگر اینکه رژیم صهیونیستی به خاطر حادثه سفارت این رژیم در اردن در سال 2017، رسما از امان عذرخواهی و اعلام کرد که فعالیت این سفارت از سر گرفته خواهد شد. سال گذشته میلادی دو کارگر اردنی به دست نیروهای امنیتی سفارت رژیم صهیونیستی در اردن کشته شدند.