kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶

افزایش واحدهای درسی ترم تابستان

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از اعطای 10 واحد درسی در ترم تابستانی خبر داد و گفت: در گذشته دانشجویان مجاز به انتخاب 6 واحد درسی بودند.

حسین غریبی افزود: برای استادانی که ترم تابستانی تدریس می‌کنند، حق‌التدریس دو برابر محاسبه شده و از مرخصی‌های ذخیره نیز می‌توانند در زمان بازنشستگی استفاده کنند.معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از سه ماه پیش فراخوان جذب هيئت علمی برای تمام واحدها انجام شد، گفت: تاکنون 2 هزار و 400 نفر با مدرک دکترا و بالغ بر 3 هزار و 500 نفر از دانشجویان مقطع دکترا که موفق به گذراندن آزمون جامع خود شده‌اند، ثبت‌نام کرده‌اند.وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 2 هزار و 400 نفر نیز متقاضی تدریس در مدارس سما هستند.
غریبی از جذب 5 هزار عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در سال جاری خبر داد و یادآور شد: ثبت‌نام‌کنندگان با مراجعه به واحدهای دانشگاهی خود در صورت محرز شدن صلاحیت علمی و عملی به مدت یک سال قرارداد پیمانی می‌شوند.
وی با بیان اینکه این قرارداد به هیچ عنوان به معنای جذب کامل افراد نیست، ادامه داد: امسال تنها با افراد قرارداد پیمانی مشروط می‌بندیم.
به گفته معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند نیز در واحدهای سما بر اساس نیاز واحد مربوطه جذب می‌شوند.