kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

اعتراف بازیگر «کلاه‌سفیدها» از پشت پرده جنایات در سوریه(اخبار ادبی و هنری)





 در مستند «راز حلب» بازیگر مستند «کلاه سفیدها» (مستند برگزیده اسکار) به اعتراف درباره پشت پرده برخی از جنایات در سوریه می‌پردازد.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، ناصر نادری از مستندسازان جبهه مقاومت درباره تازه‌ترین اثرش گفت: مستند «راز حلب» نخستین مستند جامع و کاملی است که سرگذشت حلب و آزادسازی این شهر را به‌صورت میدانی روایت می‌کند. این مستند در «حلب»، «نبل» و «الزهراء» تصویربرداری شده و برای نخستین بار پشت پرده جنگ حلب را افشا خواهد کرد.
وی افزود: دو ماه پیش از آزادسازی همراه با همکارانم، حسن شمشادی راوی و محسن اردستانی تدوینگر و تصویربردار به «حلب» سفر کردیم و تصویربرداری این مستند در دو هفته انجام شد، خوشبختانه برخلاف بیش‌تر آثاری که درباره سوریه تولیدشده‌اند تصاویر این مستند مبتنی بر تولید است و کمتر از «آرشیو» استفاده‌شده است.
نادری با بیان اینکه «راز حلب» از مداخله کشور‌های خارجی در جنگ سوریه و جنگ رسانه‌ای آنها علیه ایران پرده برمی‌دارد، تصریح کرد: در این مستند اعتراف تکان‌دهنده بازیگر «کلاه‌سفیدها» از پشت پرده جنایات سازمان‌یافته تروریست‌ها در سوریه پخش خواهد شد. وی ادامه داد: «کلاه‌سفید‌ها» نام گروهی است که به‌ظاهر برای کمک به غیرنظامیان صدمه‌دیده از جنگ سوریه راه‌اندازی شد، فیلم مستندی هم به همین نام ساخته شد که جایزه اسکار ۲۰۱۷ را گرفت تا بدین ترتیب القاء شود که بشار اسد جنایتکار جنگی است. این کارگردان گفت: در «راز حلب» بازیگر مستند «کلاه‌سفیدها» فاش خواهد کرد بسیاری از فیلم‌هایی که این گروه از جنایت‌های صورت گرفته در سوریه تهیه‌کرده، جعلی هستند. وی افزود: در «راز حلب» برای نخستین بار پخش تصاویر دیده نشده‌ای هم از شهدای مدافع حرم، شهید محسن خزایی، شهید علی‌محمد قربانی و شهید محمد کیهانی پخش خواهد شد. مستند «راز حلب» در موسسه روایت فتح تهیه‌شده و مجری طرح آن خانه مستند انقلاب اسلامی است؛ این مستند شب گذشته ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش و امروز ساعت ۱۵ بازپخش خواهد شد.