kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
شهردار اصفهان:

برای حل مشکل زاینده‌رود از رهبر انقلاب رهنمود خواسته‌ایم





اصفهان- خبرنگار کیهان:
شهردار اصفهان با اشاره به بحران آب گفت: مسئله زاینده‌رود با همکاری بسیاری از ارگان‌ها باید رفع شود و در این باره نامه‌ای به رهبر انقلاب برای احیای زاینده‌رود نوشته‌ایم و از ایشان رهنمود خواسته‌ایم.
قدرت‌اله نوروزی با اشاره به ظرفیت استفاده از شهرهای خواهرخوانده اصفهان گفت: باید بخش خصوصی در این راه وارد شود تا بتواند در کشورهای خارجی اقدامات اقتصادی داشته باشد، برای این موضوع نیز با وزیر امور خارجه صحبت‌هایی داشته‌ایم.
وی همچنین در خصوص بافت فرسوده شهر اصفهان گفت: 20 درصد از مساحت شهر بافت فرسوده است و اگر طبق طرح‌های قبلی سالانه 10 درصد این بافت احیا می‌شد، شاهد این مشکلات نبودیم، در این چند ساله 9/6 درصد بافت‌ها احیا شده است. برخی از بافت‌های فرسوده به جز بافت میراثی قابل احیا است.
وی در ادامه با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص تخریب خانه نائل گفت: خانه نائل در منطقه سه شهرداری اصفهان قرار داشت و در کوچه‌ای واقع شده بود که این خانه سد راه مردم بود، اما معلوم نیست چه کسی شبانه آن را تخریب کرده و پس از بررسی‌ها مشخص شد مجموعه شهرداری نه تنها در تخریب خانه نائل نقشی نداشته، بلکه در حفظ و نگهداری آن تلاش زیادی کرده بود.
شهردار اصفهان به اهمیت وجود میراث تاریخی شهر اصفهان تاکید کرد: به دنبال ثبت میراث تاریخی شهر اصفهان در یونسکو هستیم. از این رو با توجه به اینکه دو سال پیش مدیر کل یونسکو در اصفهان قول داد محور فرهنگی تاریخی اصفهان را ثبت کند، اگر این اتفاق محقق شود 400 اثر تاریخی اصفهان جزو میراث جهانی می‌شود.