kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

مازندران 677 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دارد



 
  ساری- خبرنگار کیهان:
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان را 677 نفر اعلام کرد.
سیدعیسی میرشفیعی گفت: از مجموع 677 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مازندران تعداد 120 تن از این کودکان شناسایی شده‌اند.
وی افزود: از 120 کودک واجد شرایط تحصیل شناسایی شده تاکنون 50 کودک به سر کلاس درس بازگردانده شدند و مابقی کودکان هم به خاطر داشتن مشکلات جسمی، حرکتی و عقلی نتوانسته‌اند از خدمات آموزشی برخوردار شوند.
وی افزود: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر با اعزام معلم به بیمارستان و منازل شخصی امکان تحصیل را برای برخی از بازماندگان تحصیل فراهم کرده است.
میرشفیعی با بیان اینکه از سرنوشت 557 کودک دیگر اطلاعی در دست نیست، گفت: اگرچه آموزش و پرورش به طور جدی تلاش برای شناسایی این کودکان را ادامه می‌دهد، ولی احتمالا دیگر امیدی به پیدا کردن این کودکان در استان وجود ندارد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران افزود: سامانه ستاد آموزش و پرورش همه ساله آمار کودکان 6 تا 11 ساله را بر اساس کد ملی به عنوان واجد شرایط تحصیل به کلیه استان‌ها اعلام می‌کند.
وی گفت: آموزش و پرورش مازندران علاوه بر پیگیری اطلاعات سامانه سناد از دهیاران، خانه‌های بهداشت و مدارش برای پیدا کردن کودکان بازمانده از تحصیل استفاده می‌کند.
میرشفیعی افزود: دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به کودکان 6 تا 11 سال دارای شناسنامه گفته می‌شود که در هیچ مدرسه‌ای ثبت‌نام نکرده باشد.