kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

شلیک شکارچیان غیرمجاز به محیط‌بانان گلستان و قم



شکارچیان متخلف با شلیک به محیط‌بانان گلستان و قم آنها را مصدوم و راهی بیمارستان کردند.
به گزارش مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: چهار شکارچی متخلف با شلیک به محیط‌بان منطقه شکار ممنوع عزیزآباد، وی را زخمی و روانه بیمارستان کردند.
امیر عبدوس اظهار کرد: محیط‌بان «قربان کمی»، هنگام گشت‌زنی در حاشیه اراضی روستای «قوشه سوقور» عزیزآباد با چهار شکارچی متخلف مسلح به سلاح دو لول که برای شکار قرقاول در منطقه حضور داشتند، مواجه و بر اثر شلیک گلوله مستقیم، زخمی شد.
وی افزود: این محیط‌بان از ناحیه سر مجروح شد و بلافاصله به بیمارستان محمد رسول ا... (ص) شهرستان کلاله انتقال و تحت مداوا قرار گرفته است.
وی افزود: بر اساس اظهارات پزشک معالج یک عدد ساچمه تفنگ شکاری وارد سر این محیط‌بان شده بود که خوشبختانه با عمل جراحی خارج شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: همچنین تعداد زیادی از ساچمه‌های شلیک شده به بدن این محیط‌بان هم اصابت کرده بود که خوشبختانه به دلیل پوشش لباس زمستانی، ساچمه‌ها فقط باعث سوراخ شدن لباس وی شده و صدمه‌ای به سایر نقاط بدن او وارد نشد.
وی تصریح کرد: شکارچیان متخلف پس از شلیک به محیط بان متواری شدند و اقدامات قضایی برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.همچنین فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده پلنگ دره در مواجهه با محیط‌بانان به سمت آنها تیراندازی و با رها کردن شکار از منطقه متواری شدند.به گزارش ایسنا، طیب احمدی با بیان اینکه محیط بانان منطقه حفاظت شده پلنگ دره در جریان گشت و کنترل منطقه با سه نفر شکارچی متخلف برخورد کردند، افزود: شکارچیان متخلف در مواجهه با محیط بانان به سمت آنها تیراندازی کرده و با رها کردن شکار خود با استفاده از تاریکی شب از منطقه متواری می‌شوند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم افزود: از شکارچیان متخلف سه لاشه قوچ و میش کشف و ضبط شد.