kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

عسگری یا خلیفه سرمربی تیم ملی تکواندو می‌شوند؟!




رئیس ‌فدراسیون تکواندو در حالی روز یکشنبه از تغییر کادر فنی تیم ملی خبر داد که به نظر می‌رسد تغییرات سازمان یافته در این رشته قرار است از تیم ملی آغاز شود.
سید محمدپولادگر رئیس ‌فدراسیون تکواندو در تازه‌ترین صحبت‌های خود از احتمال تغییرات در کادرفنی تیم ملی خبر داده است. پس از این صحبت‌های رئیس‌ فدراسیون تکواندو حالا احتمال برکناری مهدی بی‌باک بیش از پیش شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که در صورت کنارگذاشتن بی‌باک، فریبرز عسگری نخستین گزینه برای جایگزینی وی است. مربی اخلاق مداری که توانایی بالای خود در یک سال گذشته را به نمایش گذاشته و نتایج خوبی هم در میدان‌های مختلف کسب کرده است.
گزینه بعدی سید نعمت خلیفه است، مربی موفقی که با دانشگاه آزاد در لیگ و جام جهانی نتایج خوبی کسب کرده و سالهاست که با تیم منتخب دانشجویان عنوان قهرمانی جهان را یدک می‌کشد.
در میان این اسامی نام بیژن مقانلو نیز شنیده می‌شود. مربی که بعد از نتایج ضعیف در المپیک و جام جهانِی، زمستان گذشته از همراهی تیم ملی استعفا داد و تمام بار این نتایج ضعیف را یک تنه به دوش کشید. ولی بازگشت وی به راس تیم ملی سخت به نظر می‌رسد. البته سناریوی برخی اعضای شورای فنی برای تیم ملی هم می‌تواند قابل بررسی باشد. عسگری و خلیفه بهترین گزینه‌ها هستند که یکی می‌تواند هدایت تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا را برعهده داشته باشد و یکی هم تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی را هدایت نماید.
البته باید مدنظر داشت که تنها تغییر کادر فنی نمی‌تواند راه موفقیت تیم ملی را هموار کند. سازمان تیم‌های ملی نیز نیاز به بازنگری دارد و فردی توانمند و با تجربه بالا مسئولیت را برعهده بگیرد. فردی که حداقل یکبار سابقه دعوت شدن به اردوی تیم ملی را در کارنامه خود ثبت کرده و توانایی مواجه با قهرمانان عنوان‌دار را داشته
باشد.