kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
برپایی اردوی مشترک و متفاوت برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا

امیدواری خادم و متولیان کشتی به آینده آزادکاران



آزادکاران اردوی تیم ملی کشتی صبح دیروز در دومین روز از مرحله جدید تمرینات خود به مرور فن زیر نظر کادر فنی جدید پرداختند.
اردوی جدید تیم ملی کشتی آزاد در حالی از روز یکشنبه در خانه کشتی تهران آغاز شده که نظارت بر این مرحله از اردو بر عهده رسول خادم و همکاران جدیدش در کادر فنی است.
بر این اساس رسول خادم به عنوان مسئول امور فنی و محمد طلایی به عنوان مربی ثابت تیم ملی از روز یکشنبه بر روند تمرین آزادکاران نظارت دارند. علیرضا رضایی نیز که به تازگی با حفظ سمت سرمربیگری تیم امید به کادر فنی بزرگسالان اضافه شده در این تمرینات حضور دارد. همچنین باید به دیگر اعضای جدید کادر فنی تیم ملی نیز‌اشاره کرد که با حضور مسعود مصطفی جوکار، فردین معصومی، مهدی برائتی، هادی حبیبی به کلی نسبت به گذشته متحول شده است.
اردوی مذکور با حضور ۳۱ آزادکار از روز یکشنبه آغاز شده و تا روز ۲۸ دیماه ادامه خواهد داشت که این مرحله از تمرینات به کارهای تکنیکی و تاکتیکی اختصاص دارد. آزادکاران دعوت شده به این مرحله از اردو به شرح زیر هستند:رضا اطری، نادر حاج‌آقانیا، حسن رحیمی، ایمان صادقی، مسعود اسماعیل پور، بهنام احسان‌پور، باقر یخکش، میثم نصیری، سیداحمد محمدی، یونس امامی، پیمان بیابانی، محمدرضا سرگو، مصطفی حسین‌خانی، محمد متقی نیا، حمیدرضا زرین پیکر، امید حسن‌تبار، بهمن تیموری، احمد بذری، علیرضا کریمی، حسن یزدانی، کامران قاسم پور، محمدجواد ابراهیمی، حسین شهبازی، ارشک محبی، عزت‌اله اکبری، مجتبی گلیج، دانیال شریعتی، کمیل قاسمی، امیررضا امیری، یدالله محبی و امین طاهری.
این مرحله از تمرینات، آغازگر اردوهای آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی (روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه در تبریز)، رقابت‌های قهرمانی آسیا (اسفندماه در قرقیزستان) و جام جهانی ۲۰۱۸ آمریکا (فروردین ماه سال آینده) خواهد بود که آزادکاران در این اردوها، تمرینات متنوعی را پشت سر خواهند
گذاشت.
رسول خادم به عنوان مسئول امور فنی تیم ملی کشتی آزاد در همین روزهای ابتدایی اردو با برگزاری تمرینات مشترک تیم‌های جوانان و بزرگسالان در عمل نشان داد به فکر تحکیم تعامل و همکاری بیشتر این دو رده است و البته نگاه خاصی به جوانان آزادکار دارد.
او در حاشیه تمرینات روزهای اخیر بارها به این نکته ‌اشاره کرده که کشتی آزاد ایران جوانان بسیار خوب و آینده‌داری را در اختیار دارد که به تازگی به رده بزرگسالان آمدند وباید شکوفا شوند. البته خادم و همکارانش در تیم ملی کشتی آزاد به این مسئله هم‌اشاره کرده‌اند که هنوز ‌اشکالات و نواقص مختلفی وجود دارد که باید برطرف شوند، اما در مجموع ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که باعث امیدواری او و متولیان کشتی
است.
به گفته خادم که خود پس از مدتها دوباره به روی تشک آمده و صفر تا صد تمرینات آزادکاران را زیر نظر گرفته، این جوانان باید در رویدادها و تورنمنت‌های آتی شرکت کنند تا رفته رفته ترکیب تیم ملی در المپیک ۲۰۲۰ از بین همین نفرات شکل گیرد.
آزادکاران منتخب در دو ماه گذشته در اردوهای مقدماتی حضور داشتند و با تمرینات سبک و شاداب زیر نظر کادر فنی و مربیان ادواری در سطح آمادگی معمولی قرار گرفتند، اما به گفته خادم، تمرینات جدی و اصلی تیم ملی کشتی آزاد از روز یکشنبه آغاز شده، تمریناتی که باید تیم ملی را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا مهیا کند و طبیعتا با حضور مسئول فنی جدید و همکارانش با اردوهای قبلی متفاوت خواهد بود.