kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
خطیب جمعه تهران:

عاملان آشوب باید به اشد مجازات محکوم شوند


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از دستگاه قضا انتظار داریم با فریب خورده‌ها با رأفت، رحمت و برادری برخورد کند، اظهار داشت: آنهایی که معاندانه آمدند و بر موضع خود هستند این‌ها آمریکایی‌اند و دستگاه قضا به آمریکایی‌ها رحم نکند، مجازاتی برایشان در نظر بگیرید که عبرت‌آموز باشد.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: ملت ایران در این چند روز با صلابت، هیبت و برپایی راهپیمایی باشکوه به دشمنان نشان داد که انقلاب و نظام اسلامی به جانشان بسته است. وی با بیان اینکه آنچه بر کشورمان می‌گذرد جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌های آمریکاست، گفت: داعش دست پرورده آمریکایی‌ها بود و گفته بودند آزادی موصل ده سال طول می‌کشد اما با کمک ایران هشت ماهه کار تمام شد. امام جمعه موقت تهران با ‌اشاره به توطئه‌های جدید استکبار در منطقه، افزود:‌ همه دیدند که آمریکا می‌خواست در منطقه اسرائیل جدیدی بسازد اما ایران ناکامش کرد.
آیت‌الله خاتمی گفت: یکی از تفاله‌های طاغوت گفته بود 22 بهمن در ایرانیم! به این تفاله‌ها می‌گوییم تا ابد جایتان در ایران نیست و اگر بیایید پاهایتان را می‌شکنیم و بعد هم چوب‌های دار را آماده می‌کنیم. وی با بیان اینکه شروع اغتشا‌شات از اعتراض‌ها بود، اظهار داشت: اصل اعتراض‌ها به حق بود؛ مال باختگان گفتند اگر موسسات اعتباری مجوز داشتند، پس شما ضامن هستید و باید پول‌ها را بدهید.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اعتراض حق قانونی مردم است اما نباید در شلوغی‌ها حق گم شود، تأکید کرد: ‌روحانیت همراه با محرومان، کارگران و کسانی است که مشکل معیشتی دارند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه نباید در این گونه حوادث بازی جناحی دربیاورند، گفت: صدای مردم شنیده شد و صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برمی‌خیزد صدای ملت نیست.
وی با ‌اشاره به شعارهای ساختارشکنانه، خاطرنشان کرد: کسی که می‌گوید نه غزه نه لبنان، به نیابت از نتانیاهو این شعار را می‌دهد و بیگانه است و صدایش شنیدنی نیست، این صدا باید خفه شود. امام جمعه موقت تهران گفت: ضد انقلاب بر موج حوادث اخیر سوار شد و دیدیم که معترضان خط خود را از ضد انقلاب جدا کردند. بدبختی ترامپ و رئیس‌جمهور فرانسه این است که با معدود اراذل و اوباش ذوق‌زده می‌شوند.
آیت‌الله خاتمی با ‌اشاره به وجه شباهت فتنه‌های 78 و 88 با فتنه 96 اظهار داشت: شباهت این فتنه‌ها این بود که آمریکا و رژیم صهیونیستی در هر سه فتنه جلودار بودند. سلطنت‌‌طلب‌ها بدانند که آرزوی آمدن به ایران را به گور خواهند برد. وی گفت: دومین شباهت این فتنه این است که به نام ملت به ملت خیانت کردند و دیدیم که به مقدسات و اسلام هم اهانت شد. امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سومین وجه‌اشتراک اقلیت‌ بودن آنهاست، اقلیتی بسیار ناچیز با وقاحت تمام، زبان خود را زبان ملت می‌دانند. آیت‌الله خاتمی گفت:‌ یک تفاوت میان این فتنه‌ها وجود دارد و آن این است که در فتنه اخیر، خود را زود رو کردند و چهره ضد اسلامی و ایرانی خود را نشان دادند.
وی بیان داشت: ‌همه جناح‌ها از جمله اصولگرایان و اصلاح‌طلبان این جنایات‌ را محکوم کردند؛ فضای مجازی در حوادث اخیر آتش بیار معرکه بود و وقتی فضای مجازی بسته و محدود شد، فتنه فروکش کرد. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند هم فرصت و هم بحران باشد، تأکید کرد: دیدیم در کشور ما این فضا تبدیل به بحران شد. باید فضای مجازی داشته باشیم که سِرورش در داخل باشد و خودتان مدیریتش کنید. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از دستگاه قضا انتظار داریم با فریب خورده‌ها با رأفت، رحمت و برادری برخورد کند، اظهار داشت: آنهایی که معاندانه آمدند و بر موضع خود هستند اینها آمریکایی‌اند و دستگاه قضا به آمریکایی‌ها رحم نکند مجازاتی برایشان در نظر بگیرید که عبرت‌آموز باشد.
ضرورت راه‌اندازی اینترنت ملی
آیت‌الله خاتمی گفت: چین و روسیه فضای مجازی آوردند و خودشان هم مدیریتش می‌کنند؛ چرا اینترنت ملی را که مدت‌هاست رهبری بر آن تأکید دارند نمی‌آورید؟ اطلاع دقیق دارم که تمام امکانات آن فراهم است. وی ابراز داشت:‌ آیت‌الله مکارم شیرازی فرمودند که به جای لجن‌زاری به نام تلگرام، فضای مجازی سالم ایجاد کنید تا اخلاق و سلامت جامعه را حفظ کنیم. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: نگویید فضای مجازی را قطع کردیم و دوباره وصل کنیم، اگر برگردد دوباره همان آش و همان کاسه است.
با فضای مجازی مخالف نیستیم
آیت‌الله خاتمی گفت: نگویند که ما با فضای مجازی مخالفیم، با فضای مجازی که کلیدش در دست نظام باشد، کاملا موافقیم و ملت با فضای مجازی که کلیدش در دست آمریکا باشد موافق نیستند. وی اظهار داشت: ‌مقام معظم رهبری می‌فرمایند فضای مجازی قتلگاه اخلاق و دین شده است؛ جولان فتنه گران را در این فضا دیدید اگر بار دیگر این فضا را باز کنید و اغتشاش پیش بیاید، پیش خدا و مردم جوابی نخواهید داشت. امام جمعه موقت تهران با ‌اشاره به اینکه حضور حماسی مردم کارساز و بسیار تأثیرگذار بود، افزود: مردم در همه شهرها به پا خاستند و بصیرتی که رهبری می‌فرمایند همین است که دشمن را بشناسید و به موقع در میدان حاضر شوید.
اشرافی گری و کاخ نشینی
 مانع دستیابی به اهداف انقلاب
علی کیانی، نماینده بسیج دانشجویی در سخنرانی پیش خطعلی کیانی، نماینده بسیج دانشجویی در سخنرانی پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: با توجه به منابع طبیعی و خدادادی و همچنین جوانان تحصیل کرده آیا راهی برای برون رفت از مشکلات وجود ندارد؟ مردم ما مشکلاتی دارند که هر وقت می‌خواهند آنها را بگویند چون با سوءاستفاده دشمنان مواجه می‌شوند نجیبانه طرح مشکلات را برای آینده می‌گذارند، اما آیا مسئولین نباید خودشان فکری به حال مشکلات مردم کنند؟
وی اظهار داشت: آیا نمی‌شد که انقلاب اسلامی ظرف 10 سال به همه قله‌ها برسد؟ مشکل کجا بوده است که نشد به این پیشرفت‌ها برسیم. کیانی اظهار داشت: کسی با سازندگی و آباد کردن دنیا مخالف نیست، مشکل رانت‌خواری و فیش‌های حقوقی است که هر سه قوه صلاح ندیدند به آن رسیدگی کنند. مشکل خصولتی‌سازی، مناطق آزاد، اتاق بازرگانی، آقازادگی، ژن خوب، آی‌کیو بالا و سلبریتی‌هایی هستند که هم‌نوا با دشمنان پیش می‌روند. همه اینها از همان جایی شروع شد که آقایی برای تفریح به همان جایی رفت که شاه می‌رفت یعنی سدلتیان، آقایی دفتر کارش را به کاخ سعدآباد برد. نماینده بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: مسئولان بدانند این خوی‌اشرافی‌گری پاسخگویی را کم می‌کند و ناخواسته به خود می‌آیند و می‌بینند با کفش روی فرش زلزله‌زده‌ها ایستاده‌اند. ما چگونه بند دوستی این آقایان را از آمریکا جدا کنیم، ما خنده‌های آزاردهنده این‌ها را چگونه تحمل کنیم، برخی دل به آمریکا داده‌اند. ملت بارها و بارها بر سر این موضوعات مثل قرارداد سعدآباد و برجام هزینه داده است؛ تجربه کردن خوب است اما ایجاد همه سختی‌ها به عهده کیست. کیانی تصریح کرد: باید از کاخ‌هایتان بیرون بیایید، زندگی‌تان را به زندگی مردم نزدیک کنید، مثل امام جماران‌نشین که حتی اجازه گچ‌کاری حسینیه را هم نمی‌داد. اگر نمی‌توانید بروید به دنبال کار خصوصی‌تان باشید. جوانان انقلابی مصمم هستند که این آدرس و منش غلط را اصلاح کنند و می‌کنند.