kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

کوتاه اقتصادی


* طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هر شانه تخم‌مرغ ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و هر دانه از این محصول ۴۲۰ تومان باید در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد و متقاضیان در صورت مواجه شدن با قیمت‌های بالاتر می‌توانند موضوع را به سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت اعلام کنند تا با گرانفروشان برخورد شود. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به ایسنا اعلام کرد که این سازمان، نامه نرخ مصوب شده تخم‌مرغ داخلی و خارجی را به استان‌های سراسر کشور ابلاغ کرده است. همچنین گشت‌های نظارتی مشترک با سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و دیگر دستگاه‌های نظارتی برای رصد بازار در حال انجام است.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به کمرنگی موضوع توسعه دریامحور در برنامه‌های توسعه کشور، گفت: حداقل ۴۰ تا ۵۰ سال زمان می‌برد که ضرورت توسعه دریا در ذهن مسئولان و متولیان نهادینه شود. امیر دریادار رستگاری در گفت‌‌و‌گو با فارس با اشاره به برگزاری همایش ارگان‌های دریایی اظهار داشت: نشست‌‌های تخصصی در حوزه دریا، مطالبه‌ای است که به‌تدریج در ذهن جامعه فرهیخته کشور نسبت به لزوم توسعه دریا می‌نشیند. وی ادامه داد: این گردهمایی‌ها موجب می‌شود که دستگاه‌های سازنده و بهره‌بردار در کنار هم قرار گرفته و با ایجاد طوفان فکری در به نقد کشیدن چالش‌های موجود و پاسخگویی به آنها تاثیرگذار باشند. این مقام مسئول در صنعت دریایی کشور بیان کرد: گردهمایی‌های تخصصی در حوزه دریا در رفع چالش‌ها و توسعه صنعت دریا کارساز است ولی کافی نیست.
* در راستای توسعه محصولات و خدمات و به منظور تقویت ارتباط با مشتریان، باشگاه مشتریان بانک سینا آغاز به کار کرد. به گزارش روابط عمومی بانک سینا؛ با هدف تکریم مشتریان و به منظور ایجاد ارتباط صمیمی و پویا و ارتقاء سطح رضایتمندی آنان، باشگاه مشتریان این بانک راه‌اندازی شده و نسبت به عضوگیری اقدام می‌گردد. هموطنان جهت ثبت‌نام و عضویت در باشگاه مشتریان بانک سینا می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک سینا به نشانی
 www.sinabank.ir یا مراجعه مستقیم به آدرس
 https//:club.esinabank.com اقدام نمایند. طبق اعلام، اعضا به میزان استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و میزان موجودی سپرده‌های خود نزد بانک سینا می‌توانند امتیاز کسب کنند و بر مبنای امتیازات کسب شده از جوایز بهره‌مند شوند.
* شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات دیروز با افزایش 646 واحدی روی رقم 96 هزار و 207 واحد ایستاد. دیروز همچنین شاخص کل فرابورس‌(آیفکس) نیز با افزایش 25 واحدی روی رقم یک هزار  و 58 واحد ایستاد.
* به گفته مدیر عامل بورس کالا، از زمان اجرای سیاست خرید توافقی زعفران در بورس کالای ایران 197/55کیلوگرم محصول مورد معامله قرار گرفته است. حامد سلطانی‌نژاد گفت: معامله این حجم از زعفران در تالار کشاورزی بورس کالای ایران که در چهار رقم پوشال معمولی، پوشال مرغوب، نگین و سرگل برای ۸ نماد معاملاتی تعریف شده، ارزش ۹ میلیارد و ۸۴۴ میلیون و ۵۷۴ هزار ریال رقم زده است. وی به نحوه قیمت گذاری زعفران در قالب خرید توافقی اشاره کرد و گفت: طبق این سیاست، قیمت زعفران نگین به ازای هر کیلوگرم ۵۴ میلیون ریال، زعفران سرگل ۵۱ میلیون ریال، زعفران پوشال مرغوب ۴۸ میلیون ریال و زعفران پوشال معمولی به قیمت ۴۳ میلیون ریال به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است. وی با تاکید بر اینکه در اجرای سیاست خرید توافقی زعفران شرایط کیفی محصول خریداری شده مطابق با استاندارد ملی ایران در نظر گرفته می‌شود، گفت: سازوکار معاملات از طریق گواهی سپرده کالایی و معاملات قطعی تعیین شده و محدوده اجرای استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی بوده است. افزون بر این، زعفران معامله شده در قالب سیاست خرید توافقی، محصول تولیدی سال جاری بوده و فقط از تولیدکنندگان با معرفی وزارت جهاد کشاورزی خرید صورت گرفته است.