kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳

70 پوستر از هنرمندان مطرح درباره 9 دی روی دیوار رفت(اخبار ادبی و هنری)



نمایشگاه پوستر حماسه 9 دی در حوزه هنری برپا شد.
در این نمایشگاه حدود 70 اثر از هنرمندان مطرح عرصه گرافیک همچون علی وزیریان، سیدحمید شریفی آل هاشم، احمد آقاقلی‌زاده، مسعود نجابتی، محمدحسین نیرومند، احمدرضا دالوند، صابر شیخ رضایی، آرزو آقاباباییان، آرمین دهنوی، حامد مغروری، حسن علیپور، حمید فخار، رضا عنایتی، زهرا خیبر شکن اصل، زینب ربانی‌خواه، صابر احمدی، مجتبی مجلسی، محمد صمدی، محمدعلی موصلی، محمدمهدی اسدی، محمدمهدی رحیمیان، محمدرضا قاسمی راغب، محمود بازدار، مرجانه رنجبر و... به نمایش درآمده است.
مسعود نجابتی، مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، در آیین بازگشایی نمایشگاه پوستر حماسه 9 دی گفت: این‌بار حماسه 9 دی از سوی هنرمندان در قالب آثار هنری تکرار شد. این موضوع در سال 88 آنچنان به سرعت شکل گرفت که فرصتی برای واکنش افکار هنرمندانه هنر انقلاب به دست نیامد. اما در سال‌های بعد از آن و در سالگرد این حماسه مردمی و ارزشمند، هنرمندان دست به کار شدند و همانند این نمایشگاه آثار فاخر و ماندگاری را در همه عرصه‌های هنری از خود به جای گذاشتند.
وی همچنین از احتمال نمایش این آثار در سطح شهر خبر داد و بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که اگر هنر‌های تجسمی تنها در فضای محدود نمایشگاه‌ها باقی بمانند تاثیراتشان نیز کمتر خواهد شد. ما در تلاشیم تا به کمک دیگر نهادهای فرهنگی مانند سازمان زیباسازی شهرداری آثار این نمایشگاه را در سطح شهر نیز به نمایش بگذاریم تا بیش از پیش موثر واقع شود.
گفتنی است نمایشگاه پوستر حماسه 9 دی تا روز 20 دی همه روزه (به‌غیر از ایام تعطیل) از ساعت 9 تا 19 در گالری «ابوالفضل عالی» حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برقرار است.