kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
به یاد حجت‌الاسلام شهید سیدمسعود اسماعیلی

از پشت به اين انقلاب خنجر نزنيد(حدیث دشت عشق)



حجت‌الاسلام والمسلمین شهید سیدمسعود اسماعیلی در دهمین روز از بهمن ماه سال 1346 در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا مقطع سیکل ادامه داد و بعد از آن به حوزه علمیه رفت.
او فردی باایمان، مخلص و محجوب بود و نماز شب را هرگز ترک نمی‌کرد، شهید در امر به معروف و نهی از منکر، بسیار جدی و همیشه مرید و عاشق امام (ره) بود. سرانجام وی از طرف بسیج سپاه به جبهه اعزام می‌شود و در 21 دی ‌ماه سال 1365 در اثر اصابت مستقیم تیر در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت می‌رسد.
بخشی از وصیت‌نامه شهید:
از امت حزب‌الله مي‌خواهم كه همچنان در صحنه بوده و مساجد و نماز جمعه‌ها و مراسم دعاها را گرم نگه دارند و با تمام توان جلوى فساد و فحشا و بى‌بند و بارى را گرفته و نگذارند كه خون شهدا به هدر رود، زيرا كه اگر با اين مسئله به طور قاطع برخورد نشود، در آن دنيا شهدا از ما نخواهند گذشت.
به كسانى كه هنوز غافل هستند و بعد از هشت سال هنوز در خوابند و راه حق و صحيح را تشخيص نداده‌اند، توصيه مي‌كنم كه لحظه‌اى در حال خود تفكر و تعمق كنند و بنابر گفته امام حسين عليه‌السلام كه «اگر دين نداريد، لاأقل آزاده مرد باشيد»، از پشت به اين انقلاب خنجر نزنيد و دست از اين لذت‌هاى زودگذر دنيايى برداريد كه پشيمانى‌هاى بسيار دارد و به خدا و روز جزا فكر كنيد.