kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

اخبار کوتاه از فوتبال


برخورد شدید با خاطیان بازی پرسپولیس و تراکتورسازی
رئیس‌فدراسیون از برخورد شدید کمیته انضباطی با خاطیان بازی پرسپولیس مقابل تراکتورسازی تبریز خبر داد.مهدی تاج، رئیس‌فدراسیون فوتبال اعلام کرد: صبح امروز (دیروز) جلسه‌ای با حضور رئیس‌سازمان لیگ، رئیس‌کمیته مسابقات و ناظر مسابقه در کمیته انضباطی فدراسیون برگزار و گزارش کاملی از بازی پرسپولیس و تراکتورسازی و رفتار بعضی از تماشاگرانی که اتحاد فوتبال و مردم ایران را مورد حمله قرار دادند را ارائه کرده‌اند.وی در ادامه بیان کرد: آراء مربوط به محرومیت از بازی و غیره در صلاحیت کمیته انضباطی است و مابقی تخلفات روز جمعه (8 دی ماه) به کمیته اخلاق ارجاع خواهد شد. در این باره گفته می‌شود هم باشگاه پرسپولیس و هم باشگاه تراکتورسازی یک جلسه از حضور هوادارانشان در ورزشگاه محروم خواهند شد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی روی سکوها نباشیم.
اولتیماتوم نصفه‌ونیمه به گل‌محمدی
باشگاه تراکتورسازی ۲۰ درصد از قرارداد سرمربی خود را کسر کرد. پیرو شکست مقابل استقلال خوزستان و کنار رفتن از مسابقات جام حذفی که می‌توانست موجب کسب سهمیه برای تراکتورسازی شود، ارائه بازی ضعیف مقابل پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر و مصاحبه سرمربی باشگاه قبل و بعد از بازی مقابل پرسپولیس که موجب تحقیر تیم محبوب آذربایجان شده، 20 درصد از مبلغ قرارداد یحیی گل‌محمدی کسر می‌شود.همچنین انتظار می‌رود در هفته‌های آینده تحول مثبتی در روند حرکتی تیم ایجاد و با کسب نتایج مناسب ضمن جبران نتایج ضعیف هفته‌های گذشته سهمیه حضور در مسابقات آسیایی کسب شود.
نام نویسی ۲۲ هزار ایرانی در روز نخست خرید بلیت جام جهانی
در روزر نخست نام نویسی فدراسیون فوتبال برای فروش بلیت بازی‌های ایران در جام جهانی ۲۲ هزار ایرانی ثبت‌نام کردند. در روز نخست نام نویسی هوادران ایرانی برای خرید بلیت جام جهانی، ۲۲ هزار نفر توانستند نام نویسی خود را تکمیل کنند. این عدد در حالی ثبت شده که شنبه سایت فدراسیون به دلیل استقبال خوب هوادران تا ساعاتی مختل شده بود که این مشکل در ادامه رفع شد.این نام نویسی تا ۲۸ دی ادامه دارد و قطعا تعداد ثبت‌نام‌کنندگان افزایش پیدا خواهد کرد. البته فدراسیون فوتبال سهمیه محدودی برای هوادران ایرانی دارد و بعد از بررسی مدارک ثبت‌نام کنندگان، با برگزاری قرعه‌کشی، بلیت‌ها را تقسیم می‌کند. سهمیه هواداران ایرانی در بازی با مراکش ۲۶۲۲ صندلی، در بازی با اسپانیا ۱۵۲۱ صندلی و در بازی با پرتغال ۱۴۷۶ صندلی است که اعداد بسیار کوچکی در برابر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان است. البته هوادران ایرانی در صورت فراهم بودن شرایط، می‌توانند مستقیما از سایت فیفا برای خرید بلیت اقدام کنند و از جایگاه‌هایی که برای همه هواداران در نظر گرفته شده، بلیت رزرو کنند. نام نویسی فدراسیون فوتبال مربوط به قسمت‌هایی است که فیفا مشخصا برای یکی از دو تیم رو در رو در هر بازی در نظر گرفته است.
پیشکسوت پرسپولیس زیر تیغ جراحان
پس از حادثه‌ای که در ابوظبی رخ داد سرپرست سابق تیم فوتبال پرسپولیس امروز زیر تیغ جراحان خواهد رفت. محمود خوردبین سرپرست سابق تیم فوتبال پرسپولیس که به عنوان قائم‌مقام این باشگاه منصوب شد این روزها دچار مداوای مصدومیتش است.خوردبین در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده و قرار است امروز از ناحیه کمر مورد عمل جراحی قرار بگیرد.عمل جراحی خوردبین بر روی ستون فقرات و سیاتیک او خواهد بود.در شهریورماه و زمانی که تیم پرسپولیس به شهر ابوظبی رفته بود تا مقابل الاهلی عربستان بازی کند، محمود خوردبین طی یک حادثه از ماشین بیرون افتاد و بعد از این ماجرا بود که کمر درد او شدید شد و به همین دلیل او امروز زیر تیغ جراحان خواهد رفت. محمود خوردبین در این ارتباط گفت: از ناحیه کمر دچار مشکل بودم ولی با درمان‌های مقطعی شرایط خودم را حفظ کرده بودم. بعد از آن اتفاقی که در ابوظبی برایم رخ داد ، شرایط من خیلی بدتر شد. تشخیص پزشکان این است که نخاع من تحت فشار است و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرم.
آخرین اخبار نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر
* امیرارسلان مطهری، مایکل اومانیا و فرشاد سالاروند سه بازیکن پارس جنوبی به صورت توافقی از این تیم جدا شدند. مطهری در نیم فصل نخست اغلب مصدوم بود و نتوانست در بازی‌های زیادی برای این تیم به میدان برود.اومانیا هم پس از پایان نیم فصل به عدم پرداخت حق و حقوقش معترض بود که پس از مدتی این مشکل حل شد اما بنظر می‌رسد او از قبل تصمیم داشت تا از تیم پارس جنوبی جدا شود.فرشاد سالاروند هم که اغلب بعنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت، مقصد بعدی‌اش فولاد خوزستان است.
* اکبر ایمانی هافبک پدیده خراسان، با ارائه برگ فسخ قرارداد خود با پدیده، به عنوان بازیکن آزاد به ذوب آهن پیوست.این هافبک 25 ساله فوتبال ایران، نیم فصل دوم را با پیراهن سفید و سبز ذوب آهن را در لیگ برتر همراهی خواهد کرد.