kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
یک نماینده مجلس:

گلایه‌های معیشتی مردم نتیجه بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی است




یک نماینده مجلس گفت: مسئولان باید اتفاقات امروز را پیش‌بینی می‌کردند چراکه به توصیه‌های چندساله رهبری برای پایه‌ریزی اقتصاد مقاومتی درجهت بهبود وضعیت معیشتی مردم عمل نکردند.
احد آزادی‌خواه درگفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره علت اعتراضات اخیر مردم در برخی شهرها، اظهار داشت: گلایه‌های معیشتی مردم از یک سو و جهت‌دهی بیگانه‌ها در اتفاقات اخیر مشهود است.
وی با بیان اینکه وضعیت نگران‌کننده معیشتی مردم در بروز اتفاقات اخیر نقش مهمی داشته است، گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پایه‌ریزی ارکان اقتصادی مقاومتی در کشور برای بهبود وضع معیشت مردم در سال‌های گذشته تاکید می‌کردند و علی‌رغم تاکیدات چندساله رهبری، دولت‌ها و مسئولان به این توصیه عمل نکردند و به حرف ایشان گوش ندادند، باید اتفاقات امروز را پیش‌بینی می‌کردند.
این نماینده مجلس افزود: برخی اقدامات مسئولان نظیر اینکه به جای برخورد قاطع با نجومی‌بگیران آنها را ذخایر نظام نامیدند و برخی اقدامات و حرف‌های بی‌فکر و اساس باعث سلب اعتماد مردم و انتقاد آنها شده است.
آزادی‌خواه با اشاره به اینکه افرادی به دنبال فتنه هستند، افزود: امروز شرایط اقتصادی مردم را بهانه اعتراض کردند و مردم را برای ریختن به خیابان تحریک می‌کنند که سیستم‌های امنیتی باید به صورت جدی وارد عمل شوند و اجازه ندهند مردم دستمایه نقشه شوم فتنه‌گران شوند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین از برخی اظهارنظر تحلیلگران در این رابطه انتقاد کرد و گفت: لازم است در این شرایط تحلیل‌های درستی به مردم ارائه شود.