kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
بر اساس اظهارات قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی

اتمام مسکن مهر به سال ۹۸ موکول شد!!


قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از ارائه طرح پیشنهاد اتمام دو ساله مسکن مهر به کارگروهی با محوریت بانک مرکزی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد اصغری‌مهرآبادی اظهار کرد: طرح پیشنهادی اتمام مسکن مهر در یک بازه زمانی دو ساله و یکسان‌سازی نحوه ارائه تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان مسکن مهر در کارگروهی با محوریت بانک مرکزی ارائه شد تا این طرح‌ها به کمیسیون اقتصاد ارائه داده شوند.
وی ادامه داد:‌ دوشنبه در کمیسیون اقتصاد دولت جمع‌بندی کارگروه مطرح شد و امیدواریم پیشنهاد تصویب شود.
وی با یادآوری این‌که در برخی نقاط مسکن مهر به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی واگذار شده که توانایی پرداخت 500 هزار تومان قسط تسهیلات مسکن مهر را ندارند، افزود: در زمان بازگشت سپرده مسکن مهر فشار بسیار سنگینی به متقاضی وارد می‌شود که به‌دنبال اصلاح آن هستیم.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با ابراز این‌که 2/2 میلیون مسکن مهر در کشور داریم که دو میلیون واحد آن در مرحله اتمام قرار دارد، گفت: برای اتمام طرح مسکن مهر به 100 هزار میلیارد ریال نیاز است که 40 هزار میلیارد ریال آن مربوط به تأمین خدمات زیربنایی است.
گفتنی است، در حالی که استاندار سابق تهران چند ماه پیش گفته بود مسکن مهر تا شهریور 96 تمام می‌شود و اخباری که در این حوزه منتشر می‌شد، حاکی از اتمام آن تا انتهای پاییز یا اوایل زمستان بود؛ قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مرداد ماه اعلام کرد پرونده مسکن تا آخر سال بسته خواهد شد!
حال با گذشت چند ماه از آن وعده‌ها و نزدیک شدن به اتمام سال؛ می‌بینم همین مقام مسئول از پیشنهاد اتمام دو ساله مسکن مهر (که تا سال 98 می‌شود) خبر داده است!!
بعید نیست دولتی که همواره در تعویق وعده‌های خود، فعالانه عمل کرده است؛ با شعار «تا 1400 با مسکن مهر» باز هم اجرای تمام و کمال آن را به عقب بیاندازند. البته وقتی شخص وزیر راه و شهرسازی (عباس آخوندی) در اظهاراتی، مسکن مهر را «مزخرف» می‌نامید و آن را «خانمان برانداز» می‌دانست، نباید انتظار چندانی در اجرای به موقع و دقیق این طرح داشت. پیش‌تر نیز سایت مشرق در گزارشی از زندگی وزیر راه و شهرسازی در ویلای خود در لواسان خبر داده بود که با توجه به سطح زندگی وزیر راه، مشخص است خانه‌هایی که به شکل مسکن مهر ساخته می‌شوند، مزخرف باشند.