kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

نظارتی بر قیمت عرضه کالاهای وارداتی نمی‌شود


عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: هیچ نظارتی بر واردات کالاها و سود حاصل از آن وجود ندارد.
محمد محمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هیچ نظارتی بر واردات کالاها نمی‌شود به طوری که کالایی به ارزش 16 میلیون تومان وارد و به قیمت 45 میلیون تومان فروخته می‌شود در حالیکه باید یک درصد مشخصی از واردات کالا سود ببرند. البته واردکنندگان به این سودها هم قانع نیستند و با نوسانات ارزی، باز هم قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.وی با اشاره به نارضایتی‌های مردم از گرانی گفت: زمانی که گرانی می‌شود تازه مدیران به فکر چاره‌اندیشی می‌افتند و اقدام به واردات می‌کنند، حال در این میان دلالان و واسطه‌ها سود می‌برند و هر زمانی این واسطه‌ها اراده کنند، مردم ضرر می‌کنند. در حال حاضر به معیشت مردم کم‌توجهی می‌شود.
عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: سوال این است که چرا مسئولان قبل از گرانی به فکر نیستند و کنترل و نظارتی بر قیمت‌ها ندارند؟ چرا آنفلوآنزا، گرمای هوا، سرمای هوا و غیره را که روی قیمت کالاها تاثیر می‌گذارند را پیش‌بینی نمی‌کنند؟ عملکرد مدیران ما حکایت نوشدارو پس از مرگ سهراب است.
محمدی خاطرنشان کرد: گوشت کیلویی 30 هزار تومان بود و به راحتی قیمت آن را به 40 و سپس به 50 هزار تومان رساندند و در این میان با واردات گوشت قیمت‌ها را به 40 هزار تومان برگرداندند و حال ادعا می‌کنند که قیمت گوشت کاهش یافته، این در حالی است که ارزان نشده و قیمت اصلی 30 هزار تومان است. انگار زرنگی کردند که قیمت کالایی را 90 درصد گران کنند و حال با 20 درصد کاهش ادعای ارزانی می‌کنند.