kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

حوادث کوتاه از کشور


    پرداخت شهریه دانشگاه با پول سرقتی
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که بصورت اینترنتی اقدام به سرقت از حساب یکی از شهروندان کرده بود و با پول سرقتی شهریه دانشگاه را پرداخته بود توسط مأموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی» بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ 23 میلیون ریال بصورت اینترنتی از حساب وی برداشت شده بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.
این مقام مسئول عنوان کرد: با بررسی‌ها و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.
تصادف رخ به رخ
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان از تصادف رخ به رخ یک دستگاه پژو 405 با یک دستگاه کامیون در محور خاش- زاهدان خبر داد.
سرهنگ کشواد بهروزی‌زاده گفت: در این حادثه یک دستگاه سواری پژو 405 با یک دستگاه کامیون به علت عدم رعایت فاصله عرضی توسط خودرو پژو برخورد، که براثر شدت ضربه وارده یکی از سرنشینان پژو در محل فوت و سرنشین دیگر نیز مجروح شد.
دستگیری جاعل
ساری- خبرنگار کیهان: دادستان نظامی مازندران از دستگیری اعضای باند تقلب در امور نظام وظیفه در این استان خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارعی کیایی گفت: در این ارتباط 9 نفر دستگیر و 6 کارت پایان خدمت ابطال شد.
وی اضافه کرد: متهمان جمعاً به 286 میلیون تومان جزای نقدی، 11 سال و 3 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
گاز گرفتگی
اصفهان- ایرنا: مسمومیت با گاز منوکسید کربن چهار شهروند شهرضایی را راهی بیمارستان کرد.
مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: دیروز مردی در میدان میوه و تره‌بار در محل کار خود با استفاده از ذغال برای گرم کردن دچار گازگرفتگی و با حضور به موقع اورژانس به بیمارستان امیرالمؤمنین منتقل شد.
عباس عابدی افزود: همچنین در حادثه گازگرفتگی دیگر هم دیشب، اعضای سه نفره خانواده‌ای شامل زن و مرد و کودکی در روستای اسفرجان شهرضا به سبب نشت گاز از بخاری دچار گازگرفتگی و به بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا منتقل شدند.
آتش‌بازی مرگبار
سرویس شهرستانها: سرپرست انتظامی شهرستان ایرانشهر از مرگ 2 کودک 5 و 6 ساله ایرانشهری در اثر آتش‌بازی و بی‌احتیاطی والدین در این شهرستان خبر داد.سرهنگ «محمود سعادتی» گفت: روز جمعه آتش بازی 2 کودک 5 و 6 ساله در روستای «احمدآباد ابتر» منجر به سوختگی 100 درصد و مرگ تلخ این 2 کودک شد.وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این 2 کودک که توسط والدین در منزل تنها گذاشته شده بودند در یک اتاق مخروبه که حاوی زباله و برگ و چوب درخت خرما بوده اقدام به روشن کردن آتش کردند که متأسفانه دچار سوختگی شدید و در نهایت فوت آنها شده است.
دستگیری حفاران غیرمجاز
ایلام- ایسنا: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی فرهنگی در بخش میمه شهرستان دهلران خبر داد.
سرهنگ پاسدار «علی احمدبیگی» اظهار کرد: با همکاری مأمورین انتظامی و پایگاه حفاظتی بخش میمه سه نفر از حفاران غیرمجاز با ابزار و ادوات حفاری دستگیر و خودرو آنان نیز توقیف شد.
کشف مواد افیونی
سمنان- ایسنا: فرماندهی انتظامی استان سمنان از کشف 253 کیلو ماده مخدر سنتی تریاک در یکی از عملیات‌های پلیس این استان خبر داد.
سرتیپ روح‌الامین قاسمی اظهار کرد: این محموله قاچاق مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس استان‌های سمنان و کرمان کشف شد.
وی از دستگیری 2 قاچاقچی در این عملیات خبر داد و افزود: این محموله مواد مخدر طی یک کار اطلاعاتی که از چند ماه گذشته در حال پیگیری بوده کشف و ضبط شده است.
قاسمی از درگیری مسلحانه سوداگران مرگ با نیروهای جان برکف پلیس در این عملیات خبر داد و گفت: در این عملیات با قاچاقچیان و سوداگران مرگ درگیری مسلحانه شد که به مجروح شدن یکی از قاچاقچیان انجامید.این مقام ارشد انتظامی گفت: همچنین دو خودروی پژو و پیکان وانت به همراه 253 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شد.
جمع‌آوری متکدی
بیرجند- مهر: معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: 293 نفر متکدی از مناطق شهری این شهر جمع‌آوری شدند.
حسن خانزاد اظهار داشت: از این تعداد 159 نفر مردو بقیه زن هستند.
وی افزود: در این راستا 94 نفر متکدی تحویل خانواده، 78 نفر اعزام به محل سکونت، 32 نفر تحویل دستگاه قضایی، 31 نفر معرفی به مراکز اقامتی و رفاهی و 25 نفر اتباع بیگانه تحویل مراکز نگهداری شدند.
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد از شمار متکدیان دستگیر شده 231 نفر اعتیاد داشته که سهم مردان یک و نیم برابر زنان بوده است.
وی افزود: براین اساس 133 متکدی دارای منزل ملکی و 160 نفر در واحدهای استیجاری سکونت داشتند.خانزاد تأکید کرد: با هدف شناسایی زوایای پیدا و پنهان متکدیان، 140 بازدید از محل سکونت آنان انجام شده که 50 متکدی در حاشیه شهر ساکن بوده و 153 متکدی زیرپوشش کمیته امداد امام(ره) بودند.
آتش در جنگل
رشت- باشگاه خبرنگاران جوان: وزش باد باز هم آتش به جان جنگل‌های نقله بر و جمشیدآباد رودبار انداخت.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار گیلان گفت: آتش‌سوزی جمعه شب جنگل‌های نقله بر و جمشیدآباد رودبار که دیروز مهار شده بود، به دلیل وزش باد، دوباره شروع شده است.
حدود یک هکتار از جنگل‌های نقله بر و 5 هکتار از جنگل‌های جمشیدآباد این شهرستان شنبه‌شب طعمه حریق شد که با تلاش 50 نفر از عوامل و نیروهای فرمانداری، بخشداری مرکزی، آتش‌نشانی‌های رستم آباد، منجیل و توتکابن، یگان حفاظت منابع طبیعی، بسیج و هلال احمر ساعت 4 بامداد دیروز مهار شد.
وزش باد، آتش بجا مانده از کنده‌ها را دوباره شعله‌ور کرده است.
انفجار گاز
بوشهر- باشگاه خبرنگاران جوان: فرماندار دیر از توابع استان بوشهر گفت: انفجار لوله‌گاز شرکت متانول کاوه در شهرستان دیر چهار مصدوم در پی داشت.حمزه اعتماد افزود: این حادثه ساعت پنج صبح دیروز به دلیل سوراخ شدن واشر (گسکت) و بی‌احتیاطی برای تعویض رخ داد که منجر شد تا چهار کارگر دچار سوختگی سطحی شوند.
وی تصریح کرد: علت و ابعاد این انفجار در دست بررسی است.
کشف مشروبات الکلی
گرگان- باشگاه خبرنگاران جوان: حجت‌الاسلام حقی دادستان مرکز گلستان از کشف و ضبط 4 هزار و 760 لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز در گرگان خبر داد.حجت‌الاسلام سید مصطفی حقی دادستان مرکز گلستان گفت: براساس گزارش و اطلاع‌رسانی در خصوص شخصی که متخلف و سازنده مشروبات الکلی است با هماهنگی نیروی انتظامی اقدام به دستگیری شخص متخلف کردیم.حقی گفت: این شخص در منزل مسکونی خود اقدام به تهیه و توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز می‌کرد که با کمک نیروی انتظامی دستگیر شد.وی ادامه داد: در بازرسی انجام شده در این منزل 32 بشکه 140 لیتری مشروب و 2 دیگ 100 لیتری و 80 لیتر مشروب کشف و ضبط شد.