kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور:

200 میلیون یورو برای اجرای لایروبی رودخانه اروند


 معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای لایروبی و رسیدن به 9 متر عمق در رودخانه اروند 200 میلیون یورو منابع مالی نیاز است.
هادی حق‌شناس در حاشیه افتتاح خط کشتیرانی بندر خرمشهر– صحار عمان، لایروبی نشدن اروند رود را از مشکلات ورود کشتی‌های با تناژ بالا عنوان کرد و گفت: اگر سازمان بنادر وکشتیرانی در مباحث سیاسی به یک نقطه مطلوب برسد کشتی‌های با آبخور بالاتر می‌توانند وارد اروندرود شوند.
وی اظهار کرد: برای مشارکت طرف عراقی وزارت خارجه باید وارد این موضوع شود و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد.معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به راه‌اندازی خط کشتیرانی تجاری بندر خرمشهر– صحار خرمشهر ‌اشاره کرد و گفت: سه خط کشتیرانی از کشور عمان به بنادر ایران وجود دارد.
وی گفت: خط مسافری عمان به چابهار، خط مسافری عمان– بندر شهید باهنر استان هرمزگان 2 خط از خط‌های یاد شده می‌باشند.
وی افتتاح این خط کشتیرانی تجاری بندر خرمشهر– صحار عمان را یک فرصت بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: این خط کشتیرانی زمینه صادرات محصولات کشاورزی، معدنی، مواد شیمیایی به کشور عمان و از طرفی دیگر حمل کالای کانتینری از بندر خرمشهر به استان هرمزگان و بالعکس را فراهم می‌کند.
حق‌شناس ادامه داد: سالانه 100 هزار TEU کانتینر در بندر خرمشهر تخلیه می‌شود که بخش عمده این کانتینر‌ها از بندر شهید رجایی وارد می‌شود.
به گزارش ایرنا، خط دریایی بندر خرمشهر- صحار عمان توسط یک شرکت خصوصی ایرانی با پیگیری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، اتاق بازرگانی اهواز و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط راه‌اندازی شد.
با راه‌اندازی این خط دریایی، صادرات از بندرخرمشهر به کشور عمان آغاز شد.
فاصله از بندر خرمشهر تا بندر صحار عمان بیش از 700 مایل دریایی است.
بندر تجاری صحار به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر عمان در شمالی‌ترین نقطه این کشور، محور مواصلاتی و ترانزیتی مهمی برای هند، پاکستان، آفریقا و اقیانوسیه به شمار می‌رود.