kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

5 کارگر به علت سقوط در فاضلاب صنعتی در اصفهان جان باختند


 
  پنج کارگر به دلیل سقوط در حوضچه فاضلاب صنعتی شرکت بازیافت و تولید مواد اولیه پلاستیک واقع در شهرک صنعتی «جی» اصفهان، جان خود را از دست دادند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: یک حادثه سقوط در حوضچه فاضلاب صنعتی اصفهان به اورژانس 115 اعلام و در پی آن دو واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شد.
غفور راستین افزود: در این حادثه، پنج کارگر مرد، جان باختند.
مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز گفت: پس از اعلام این حادثه به سامانه 125، نیروهای آتش‌نشانی شهرک صنعتی و تیم‌های نجات ایستگاه 15، 5 و 4 اصفهان به همراه تجهیزات تخصصی و خودروهای مجهز به دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.
محمد شریعتی افزود: به گفته حاضران در محل، کارگران در حال تخلیه سبتیک اصلی چاه فاضلاب بودند که پمپ آن دچار گرفتگی شد و یکی از کارگران هنگام پایین رفتن برای رفع عیب پمپ، بر اثر گازگرفتگی به داخل چاه سقوط کرد.
وی گفت: چهار کارگر دیگر نیز بدون تخصص و تجهیزات کافی، یکی پس از دیگری وارد چاه شده و پس از اولین تنفس، به انتهای چاه سقوط کردند.
شریعتی با ‌اشاره به اینکه چهار تن از کارگران، تبعه افغانستان و یک نفر ایرانی بودند، افزود: آتش‌نشانان در لحظه اولیه حضور در محل، اقدام به اکسیژن‌دهی به درون چاه کرده و همزمان سه تن از آتش نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه حوادث و زدن دستگاه تنفسی وارد چاه
 شدند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان با‌ اشاره به وضعیت بسیار خطرناک محل حادثه بدلیل وجود گازهای بسیار سمی از جمله آمونیاک، سولفید هیدروژن، متان و دی اکسید کربن خاطرنشان کرد: با وجود استفاده از تجهیزات تخصصی توسط نیروهای امدادی در طول عملیات، بارها مشکلات تنفسی برای آنها بوجود آمد و حتی انتشار گاز سمی به دلیل اکسیژن‌دهی به داخل چاه، فعالیت نیروهای امدادی حاضر در بالای چاه را نیز مشکل کرده بود.
شریعتی ادامه داد: سرانجام آتش‌نشانان، اجساد کارگران را از داخل چاه به بیرون منتقل کردند و با معاینات عوامل اورژانس حاضر در محل مشخص شد که پنج کارگر یاد شده در همان لحظات اولیه جان باخته‌اند.