kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

عربستان برای شاهزاده انگلیس ماه عسل 60 میلیون دلاری تدارک دیده است



انگلیسی‌ها می‌گویند، ریاض میزبانی و تمام هزینه‌های
ماه عسل شاهزاده انگلیس را که رقمی بالغ بر 60 میلیون دلار است، بر عهده گرفته تا راز حمایت‌های با دلیل و بی‌دلیل روباه پیر از پدر جد تکفیری‌ها آشکارتر شود.
در حالی که عربستان به دنبال کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی در سال 2015 میلادی و در نتیجه آن اعمال ریاضت اقتصادی در این کشور است، کاخ سلطنتی انگلیس فاش کرده ریاض به شاهزاده هری، نوه الیزابت دوم ملکه این کشور و عروس وی «مگان مارکل» هنرپیشه آمریکایی، 60 میلیون دلار داده تا پس از ازدواج در ماه مه سال آینده میلادی(اردیبهشت)، ماه عسل خود را در شهر ساحلی جده در غرب عربستان بگذرانند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه مصری «عربی 21»، رسانه‌های انگلیسی می‌گویند این اقدام عربستان در چارچوب اصلاحات مورد خواست «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور و در راستای پشتیبانی از تحول اقتصادی و فعال سازی صنعت گردشگری در این کشور صورت می‌گیرد. این رسانه‌ها هدف دیگر از میزبانی شاهزاده انگلیس و همسر آمریکایی وی برای گذراندن ماه عسل در شهر جده را تبلیغ برای نشان دادن فضای باز عربستان و جذب گردشگران خارجی به این کشور اعلام کردند.
طرح گذراندن ماه عسل شاهزاده هری در جده که تاکنون به صورت رسمی اعلام نشده، شامل آغاز مسابقات «رالی کامیون‌های غول پیکر» در شهر جده و افتتاح نخستین شعبه رستوران‌های زنجیره‌ای معروف آمریکایی «هوترز» در شهر ریاض نیز می‌شود. این در حالی است که عربستان طی دو سال اخیر شاهد ریاضت اقتصادی بی‌سابقه است که از سوی بن‌سلمان اعمال و تمامی بخش‌های مهم این کشور را در بر گرفته و باعث کاهش پاداش و یارانه‌های دولتی بخش گسترده‌ای از شهروندان سعودی شده و کاهش هزینه‌ها، اخراج برخی کارمندان و تحمیل مالیات و هزینه‌های جدید و بی‌سابقه بر تمامی ساکنان عربستان از شهروندان گرفته تا افراد مقیم خارجی را نیز در پی داشته است.
تحلیلگران معتقدند دست و دلبازی‌های آل‌سعود به دلیل رشوه دادن و راضی نگه داشتن انگلیس از سیاست‌های ولیعهد تازه کار و قدرت‌طلب به ویژه به دلیل اعمال سیاست‌های ‌اشتباه در تعامل با کشورهای منطقه استراتژیک غرب آسیا است. این روزها سعودی‌ها حال و هوای خوبی ندارند و به دلیل جنایاتشان در یمن منفور افکارعمومی منطقه و جهان شده‌اند و به دلیل همین شکست و مطرود شدن می‌خواهند برای خود اعتبار و آبرو بخرند!