kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
استاندار کرمانشاه:

مدیران کم‌توان در ساماندهی مناطق زلزله‌زده کنار بروند




استاندار کرمانشاه بر لزوم ابلاغ مصوبه 6 هزار میلیارد ریالی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی مناطق زلزله زده استان تاکید کرد.
هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: با عملیاتی شدن این مصوبه، بخش زیادی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در مناطق زلزله زده رفع می‌شود.
وی افزود: مدیرانی که سرعت ساماندهی مناطق زلزله‌زده را ندارند، کنار بروند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه  اظهارداشت: یکی از شاخصه‌های مدیر موفق، عملکرد وی در زمان بحران است و اگر مدیری نمی‌تواند خود را با سرعت عمل لازم برای ساماندهی مناطق زلزله‌زده وفق دهد، باید جای خود را به مدیر دیگری بدهد.
بازوند، با بیان اینکه تفکیک و سطح بندی آسیب دیدگان در شرایط فعلی امکانپذیر نیست، ادامه داد: رئیس ‌بانک مرکزی قول دادند که استمهال تسهیلات شامل حال تمام مردم شهرستان‌های زلزله‌زده شود.
استاندار کرمانشاه گفت: اسکان موقت بیش از هشت هزار و 500 خانوار زلزله زده به قرارگاه خاتم واگذار شده و برای تحقق این مهم، تجهیزات مطلوبی را وارد منطقه کردند.
بازوند افزود: 31 سپاه استانی در بحث ساماندهی امور مربوط به زلزله‌زدگان در منطقه مستقر هستند و به نوعی شرایط را برای قرارگاه خاتم که بتواند کانکس‌ها را نصب کند، آماده می‌کنند.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تاکنون اقدامی برای پرداخت تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان انجام نشده و سیاست شفافی در این زمینه وجود ندارد.
فرهاد تجری افزود: با وجود گذشت یک ماه از وقوع زلزله و سردی هوا، برخی مردم همچنان در چادر زندگی می‌کنند که این امر مشکلات زیادی را برای آنان به همراه داشته است.