kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷

شورای ترافیک هرمزگان در چند سال اخیر هیچ بودجه‌ای دریافت نکرده است



بندرعباس- خبرنگار کیهان:
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: حمل و نقل یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی و از منابع درآمدی پایدار و هنگفت برای شهرداری است.
پرویز سالاری افزود: حمل و نقل بار درون شهری 10 برابر حمل و نقل بار برون شهری است بنابراین طی مصوبه‌ای در سال 95، شهرداری‌ها موظف به تاسیس شرکت‌های حمل و نقل بار درون شهری شدند که در این راستا در شورای چهارم نیز تاسیس شرکت مصوب شد تا در زمینه سوخت، ترافیک و حمل و نقل صرفه‌جویی شود که تاکنون انجام نشده است.
وی ادامه داد: شورای ترافیک یک ارگان دولتی است که متاسفانه در سال‌های گذشته هیچ بودجه‌ای به آن تعلق نگرفته است.
سالاری بیان داشت: سال گذشته شورای شهر بندرعباس مصوبه‌ای مبنی بر کاهش و ساماندهی ترافیک در بافت مرکزی هم به لحاظ ابزار و علائم ترافیکی و هم به لحاظ احداث پارکینگ داشت که تاکنون محقق نشده است.
وی با بیان اینکه با ساخت و ساز خیابان و پل اضافی نمی‌توان ترافیک را ساماندهی کرد گفت: یکی از راه‌های ساماندهی ترافیک بافت مرکزی شهر، هوشمندسازی شهر است که درآمد هنگفتی نیز برای شهرداری و راهنمایی و رانندگی به دنبال دارد.
وی ادامه داد: برابر مصوبه مجلس 10 درصد درآمد جرائم باید به شهرداری پرداخت شود که تاکنون در این رابطه رقمی به شهرداری بندرعباس پرداخت نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: سال گذشته 15 میلیارد تومان از محل فروش پارکینگ عاید شهرداری شده است.
پرویز سالاری ابراز داشت: مقرر شد سال گذشته پارکینگ مصباح به بهره‌برداری برسد، همچنین پارکینگ‌های مکانیزه نیز در بافت مرکزی احداث شود که تاکنون در این رابطه اقدامی نشده است.
وی با بیان اینکه قوانین شهر بندرعباس با شهرهای دیگر متفاوت است ادامه داد: بندرعباس به عنوان یک مرکز ترانزیت در زمینه درون و برون شهری دارای قوانین خاص خود است که با دیگر جاها متفاوت است.