kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
استاندار:

خوزستان تنها 2 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را در اختیار دارد


اهواز - خبرنگار کیهان:
استاندار خوزستان گفت: در شأن استان خوزستان نیست که با داشتن 6 درصد از جمعیت کشور و زیرساخت‌های لازم، 2/4 درصد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به خود اختصاص دهد.
وی با تاکید بر این‌که نتایج تحقیق باید به فناوری و شکوفایی کشور منتهی شود، گفت: در حال حاضر کشور ما سیاست‌ها و برنامه‌های خود را اصلاح کرده و روندی را درپیش گرفته است که تحقیقات هدفمند و جهت‌دار شود و نیازی از جامعه را رفع کند و ایده‌ها به فناوری و تکنولوژی تبدیل شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهش و فناوری نیز این وظیفه را در راستای تجاری‌سازی ایده‌ها برعهده دارد و شتاب‌دهنده‌ها نیز برای همین مسئله هستند. اکنون در خوزستان یکی از شتاب‌دهنده‌ها راه‌اندازی شده و قرار است دو شتاب‌دهنده دیگر نیز با تعهد اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز ایجاد شود.
وی تصریح کرد: یکی از علت‌های فرار مغزها در کشور این است که شرایط لازم برای تبدیل ایده به ثروت دراختیار افراد قرار گرفته است و با دیدن این شرایط در سایر کشورها دست به مهاجرت می‌زنند. اکنون استان‌های دیگر در زمینه حمایت از ایده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان موفق‌تر عمل کرده‌اند و نیاز است کارگروه پژوهش و فناوری استان بر این کار تمرکز کنند.