kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶

افتتاح هزارمين مدرسه ساخت بنیاد برکت



در مراسمی 76 مدرسه ساخت بنیاد برکت با 600 کلاس در 26 استان کشور به عنوان هدیه مقام معظم رهبری، به آموزش و پرورش تحویل داده شد تا در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم قرار گیرد.
به گزارش کیهان، پس از پایان ساخت هزار مدرسه تعهد شده اول، تفاهم‌نامه ساخت هزار مدرسه دوم برکت در مناطق کمتر توسعه یافته و ساخت 25 مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بین آموزش و پرورش و بنیاد برکت ‌امضا شد.
رئیس‌ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام(ره) در مراسم افتتاح هزارمین مدرسه برکت با بیان ‌اینکه در‌این ستاد از طریق بنیاد برکت 25 هزار و 500 طرح متنوع با 8 هزار و 400 میلیارد تومان با 40 نیرو اجرا شده است، گفت: ما ظرفیت‌های کشور را برای عمران و آبادی به‌کار گرفته‌ایم، خودمان مدرسه و مسکن نساخته و وام نداده‌ایم، و از ظرفیت سازمان‌ها و بانک‌ها استفاده کرده‌ایم.
محمد مخبر با بیان ‌اینکه 10 سال از فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای تشکیل بنیاد برکت می‌گذرد، افزود: کار ما از توانمندسازی اقتصادی و مدرسه‌سازی شروع شد و ‌امروز 14 خدمت متنوع در حوزه‌‌های مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارایه می‌دهیم.
مخبر با بیان ‌اینکه در ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام(ره) از طریق بنیاد برکت 25 هزار و 500 طرح متنوع با 8 هزار و 400 میلیارد تومان با 40 نیرو انجام شده است اظهار کرد: ما ظرفیت‌های کشور را برای عمران و آبادانی به‌کار گرفته‌ایم، خودمان مدرسه و مسکن نساخته و وام نداده‌ایم و از ظرفیت سازمان‌ها و بانک‌ها استفاده کرده‌ایم.
رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان حضرت ‌امام(ره) افزود: آماده‌ایم هزار مدرسه‌ دوم برکت را بسازیم. تاکنون از قرارداد ساخت 1357 مدرسه، بیش از هزار مورد تکمیل شده است. برای آبادانی 4000 روستا هدف‌گیری کردیم که 2500 مورد انجام شده است.
وی تأکید کرد: کار در آموزش و پرورش هزینه نیست و بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در آن باید انجام شود. باید در آموزش و پرورش به شکل اصولی سرمایه‌گذاری شود.
مدارس بنیاد برکت
در زلزله اخیر آسیبی ندید
رئیس ‌دفتر مقام معظم رهبری نیز در جشن افتتاح هزارمین مدرسه‌ برکت گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت‌امام(ره) مدارسی ساخته است که با زلزله‌ شدید هم تخریب نشده و آسیبی ندیده‌اند که حاکی از استحکام و ساختن اصولی آن‌هاست.
آیت‌الله محمدی گلپایگانی با بیان ‌اینکه «مدرسه» اساس کار است و اگر صد بار هم ادعای استقلال کنیم ‌اما دست‌مان در حوزه‌ علم و دانش به سمت دشمن دراز شود، شدنی نیست گفت: باید‌این جریان برعکس شود و آنها به ما نیاز پیدا
کنند.
وی با بیان ‌اینکه ‌این مدارس برپا شده و ‌امروز روز علم و دانش است اظهار داشت: عمده بدبختی نسل کنونی ‌این است که علم و تکنولوژی در خدمت توحش، بربریت و شهوترانی قرار گرفته است. وقتی یک بمب‌اتم می‌اندازند و درجا 150 هزار نفر نابود می‌شوند، ریشه‌ آن همین علم و دانش است.‌ امروز در یمن که از فقیرترین کشورهای دنیاست، روزی نیست که رژیم سعودی آنجا را بمباران نکند. چند روز پیش مجلس عروسی و شادی را بمباران کردند و 14 زن شهید شدند.
رئیس ‌دفتر مقام معظم رهبری افزود : هواپیمای اف 16 ساخت آمریکا و اسراییل آن‌جا را بمباران کرده و در واقع تکنولوژی و علم در خدمت درآمده و بلای جان بشریت شده است. ‌امروز وضع عجیبی در دنیا حاکم است.
مدرسه‌ای که مراتب علمی‌ را می‌آموزد باید در کنارش اخلاق را هم تعلیم دهد و در آینده فردی بااخلاق و دانشمند تحویل جامعه شود.
وی ضمن ابراز ‌امیدواری برای ادامه‌ ‌این عمل خداپسندانه‌ مدرسه‌سازی اظهار داشت: کشور ما ‌امکانات بسیاری دارد و فقط منتظر مرد عمل هستیم و ‌امیدواریم در آینده‌ نه چندان دور با هدایت مقام معظم رهبری به پیشرفت دست پیدا کنیم و 100 سال دیگر تابلوی بنیاد برکت بزرگ‌تر شود.
توانمندسازي اقتصادي
حاصل ده سال تلاش بنيادبركت
مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت: مدارس برکت از آزمون‌های زلزله در کرمانشاه و ارسباران و... موفق بیرون آمدند و در روستاهایی که تا هشتاد درصد تخريب شد، شیشه‌ای از مدارس برکت نشکست و ‌امروز از پیمانکاران ‌این مدارس تقدیر می‌کنیم. عارف نوروزی با ‌اشاره به ‌اینکه کار محکم و اصولی ماندگار است و به دیگران می‌آموزد ساخت‌وسازهای ‌این‌چنینی با رعایت استانداردهای لازم را مدنظر قرار دهند، اظهار داشت: 10 سال گذشت و کار برکت منحصر به ساخت مدارس نشد، راه‌سازی، پل‌سازی، کمک به محرومین، مسجدسازی، توانمندسازی اقتصادی، ساخت مسکن محرومین و ده‌ها فعالیت اجتماعی دیگر نیز هم‌زمان انجام گرفت.
تقدیر از پيمانکاران ساخت مدارس برکت
در پايان اين مراسم از پیمانکاران ساخت مدارس برکت در مناطق زلزله‌زده که در حوادث زلزله اخیر کرمانشاه دچار هیچ آسیبی نشدند تجليل شد.
همچنين از تمبر يادبود افتتاح هزارمين مدرسه برکت نيز رونمايي شد.