kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
به یاد سردار شهید علیرضا خلوص‌دهقانپور

شهیدی که پیکرش 6 سال از وطن دور بود(حدیث دشت عشق)


سردار شهید علیرضا خلوص‌دهقانپور در 30 خرداد 1338 در خانواده‌ای كشاورز در روستای ازگم از توابع شهرستان صومعه‌سرا متولد شد.
عليرضا در محيط ساده و صميمی روستا پرورش يافت و دوران تحصيل را در آنجا سپری كرد. او از سنين نوجواني به فعالیت‌های مذهبی علاقه داشت. بعد از اتمام دوره راهنمايی و با شروع نهضت اسلامی ايران با نام امام خمينی آشنا شد. با پيروزی انقلاب اسلامی وارد فعاليّت‌های سياسی شد و در انجمن اسلامی شهيد مطهری صومعه‌سرا فعاليّت گسترده‌ای انجام می‌داد. قبل از ورود به سپاه، مسئوليت يگان حفاظت را عهده‌دار بود. به منظور بالا بردن توان رزمی و فراگيری فنون نظامی در 17 آبان 1359 به پايگاه آموزشی چالوس اعزام و بعد از اتمام دوره آموزشی به عضويت رسمی سپاه صومعه‌سرا درآمد و در يگان حفاظت سپاه مشغول به‌كار گرديد. در حفظ بيت المال دقت بسيار داشت. در 15 ارديبهشت 1361 به مناطق جنگی اعزام و در لشكر 25 كربلا به انجام وظيفه پرداخت و با شركت در عمليات رمضان مجروح شد.
عليرضا خلوص دهقانپور فرمانده گردان سلمان با بيش از 36 ماه حضور در جبهه، سرانجام در بلندی‌های قاميش در ماووت در 26 خرداد 1367 به شهادت رسيد و پيكر پاکش در منطقه باقی ماند. سرانجام در سال 1373 پيكر او را کمیته تفحص شهدا (جست‌وجوگران نور) در منطقه حاج عمران شناسايی و به ايران منتقل كردند