kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
پزشکیان:

همه سپرده‌های ۲۰۰ میلیونی کاسپین تا پایان آذر پرداخت می‌شود



نایب‌رئیس‌مجلس در تشریح جزئیات نشست نمایندگان سران سه قوه برای حل مشکلات مؤسسات مالی گفت: تا پایان آذرماه سپرده‌گذارانی که در کاسپین 200 میلیون و بیشتر سپرده‌گذاری کردند تا 200 میلیون تومان پولشان را دریافت می‌کنند.
مسعود پزشکیان نایب‌رئیس‌ مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آخرین پیگیری‌ها تصمیم پرداخت تا مبلغ 200 میلیون تومان به سپرده‌گذاران تا سقف 200میلیون تومان سپرده و بیش از این در حال اجرا است و تا پایان آذر ماه نیز تمام کسانی که در موسسه کاسپین 200 میلیون و بیش از این سپرده گذاری کرده‌اند تا 200 میلیون تومان دریافت می‌کنند.
نایب رئیس‌مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به سپرده گذاران موسسات دیگر همانند وحدت ایرانیان، البرز ایرانیان و افضل توس نیز تا 100میلیون تومان به روش کاسپین پرداخت می‌شود، افزود: برای هر یک از این موسسات یک بانک تسهیل‌کننده برای پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران تا سقف تعیینی مشخص شده است.
وی افزود: باید در تسویه سپرده‌های مردم تسریع شود و اظهار نکرد که تا دو سال می‌توان پول را تسویه کرد، چراکه تا دو سال مشخص نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد، لذا اگر گروه شناسایی و تسویه نیز در فعالیت‌های خود تعلل کنند قوه قضاییه با آنها برخورد می‌کند.
پزشکیان با بیان اینکه مقرر شده تا قوه‌قضاییه با تمام افرادی که در این روند دخیل بودند و سبب شدند که سپرده‌های مردم به مشکل برخورد کند و مردم نتوانند سپرده‌های خود را دریافت کنند برخورد قانونی کند، ادامه داد: با تمام افرادی که در هیئت مدیره‌ها پول‌های کلان دریافت کردند یا افرادی که موسس بودند و برای خود قصرهایی خریداری کردند و اقداماتی انجام داده‌اند که در عقل آدمی نمی‌گنجند باید برخورد شود.
وی اظهار داشت: با حسابرسی که حساب بانک را به صورت کاذب بالا نشان داده و اظهار کرده که سرمایه موسسه با فعالیت آن همخوانی دارد در حالی که همخوانی نداشته است و سرمایه آنها کمتر از تعهداتی بوده که آنها ایجاد کرده‌اند، باید برخورد شود. قوه‌قضاییه باید با تمام افراد دخیل همانند حسابرس‌ها، مدیران شبکه و تمامی مقصران در بروز این مشکلات برخورد کند.