kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
در اعتراض به خیانت آل‌خلیفه

جوانان فلسطینی تخم‌مرغ به دست در انتظار ورود هیئت بحرینی به غزه!


 ده‌ها جوان فلسطینی‌تخم‌مرغ به دست مقابل گذرگاه بیت حانون تجمع کرده تا از ورود هیئت بحرینی به نوار غزه جلوگیری کنند. این هیئت با فرمان پادشاه بحرین وارد تل‌آویو شده‌اند!
هیئت بحرینی که روز شنبه به تل‌آویو سفر کرد را می‌توان بخشی از خیانت بزرگ ارتجاع عرب به فلسطین دانست. چرا که در شرایط کنونی جامعه جهانی به صورت یک‌صدا در برابر اقدام ترامپ مبنی بر معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعتراض کرده‌اند و سفر هیئت بحرینی در این شرایط معنایی جز حمایت از تصمیم ترامپ نمی‌تواند داشته باشد. این مسئله با واکنش شدید مردم فلسطین هم مواجه  و حتی از ورود این هیئت به مسجدالاقصی جلوگیری شد. اکنون مردم نوار غزه نیز مخالفت خود را با این هیئت بحرینی به شکلی جالب به نمایش گذاشته‌اند. به گزارش خبرگزاری «ابنا» فعالان فلسطینی از دیروز در ورودی «بیت حانون» تجمع کرده‌اند تا از ورود هیئت حکومتی آل‌خلیفه به نوار غزه جلوگیری کرده و به حضور آنان اعتراض کنند. این فعالان دست نوشته‌هایی با مضمون محکومیت سازش با رژیم صهیونیستی در دست داشته و آن را خیانت خوانده‌اند. معترضین فلسطینی همچنین به نشانه اعتراض با خود تخم مرغ به همراه آوردند تا با آنها از این هیئت بحرینی استقبال کنند!
واکنش حماس
همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سفر هیئت بحرینی به فلسطین ‌‌اشغالی را همزمان با جنایات و اقدامات رژیم صهیونیستی ضد ملت فلسطین و مقدسات آن محکوم کرد. حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سفر هیئت بحرینی به فلسطین‌اشغالی جنایتی است که باعث تشویق رژیم‌ صهیونیستی به تداوم و تشدید جنایت‌ها و تجاوزاتش بر ضد ملت فلسطین می‌شود.» پیش از این نیز جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای سفر هیئت بحرینی به فلسطین‌اشغالی و دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرده بود «اینگونه اقدامات، انحراف و خروج از ارزش‌های عربی و اسلامی است.»
آل خلیفه عقب‌نشینی کرد
به دنبال افزایش فشارها به نظر می‌رسد که آل‌خلیفه در این مورد عقب‌نشینی کرده است. در همین ارتباط، خبرگزاری رسمی بحرین در پی انتقادهای گسترده از سفر هیئت بحرینی به سرزمین‌های‌اشغالی واکنش نشان داد و در دفاع از این اقدام اعلام کرد: «هیئت بحرینی شامل برخی خارجی‌های مقیم کشور از ادیان مختلف بود که نماینده رسمی بحرین نیستند و این هیئت به صورت خود جوش اقدام به این سفر کرد.»(!)
 شبکه اللؤلؤة بحرین نیز در این خصوص به نقل از وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد؛ این وزارتخانه رسما مخالفت قاطعانه خود را با حضور این هیئت بحرینی در تمامی مدارس و مراکز تعلیمی اعلام کرده است!