kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

توجیه بی‌بی‌سی برای پایتختی بیت‌المقدس(اخبار ادبی و هنری)

رادیوی سلطنتی انگلیس «بی‌بی‌سی»، طی گزارشی به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی از سوی ترامپ را توجیه کرد!



 این گزارش که با عنوان «پایتخت یک کشور چگونه انتخاب می‌شود» انتشار یافت با مثال آوردن از انتخاب پایتخت کشورهای دیگر از جمله آمریکا یا استرالیا و یا آلمان، یکی از عوامل مهم انتخاب پایتخت یک کشور که اقوام مختلف یا گرایش‌های سیاسی و یا مذهبی گوناگون دارد را شهری دانست که هم نتیجه نوعی سازش سیاسی باشد و هم موجب اتحاد گردد!
در این گزارش آمده است:
«... پایتخت محلی است که باید از آن حفاظت ‌شود؛ شهری که در عین حال بتواند قدرت خود را اعمال کند و البته نماد اتحاد باشد. به همین دلیل بسیاری از پایتخت‌های جهان در مرکز کشور انتخاب می‌شوند. این شهر باید شهری باشد که نماد همه کشور باشد و در عین حال قابل دسترسی برای همه...»
«بی‌بی‌سی» برای اینکه نشان دهد چگونه انتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی می‌تواند براساس نوعی سازش سیاسی باشد از برگزیدن واشینگتن به عنوان پایتخت مثال آورده و می‌نویسد:
«... علی‌رغم شکاف عمیق در واشنگتن امروزی، بنیان پایتخت آمریکا در واشنگتن دی سی در سال ۱۷۹۰ براساس یک سازش سیاسی صورت گرفت...»
به نظر می‌آید حمایت زیرکانه «بی‌بی‌سی» از پایتختی بیت‌المقدس برای رژیم غاصب صهیونیستی علی‌رغم مخالفت‌های بین‌المللی که حتی در شورای امنیت سازمان ملل و در اغلب کشورهای اروپایی از جمله انگلیس بالا گرفت، نشانه دیگری از وابستگی صریح این رسانه به محافل صهیونیستی باشد. چنان‌که پیش از این نیز «بی‌بی‌سی» با حمایت صریح از سیاست‌های صهیونی و همچنین فرقه‌های صهیونیستی مانند بهاییت، این وابستگی خود را به طور علنی نشان داده بود. چند سال پیش رابرت فیسک، تحلیلگر معروف سیاسی طی مقاله‌ای در وب سایت «آنتی‌وار» نوشت که چگونه بی‌بی‌سی در اختیار کانون‌های صهیونیستی قرار دارد.