kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
مدیرعامل بانک انصار تأکید کرد

تعمیم الگوی بانکداری اسلامی تحت نظارت علمای شیعه و اهل سنت به جهان اسلام



مدیرعامل بانک انصار گفت: الگوی بانکداری اسلامی تحت نظارت مشترک علمای شیعه و اهل سنت قابل تعمیم به جهان اسلام است.
آیت‌الله ابراهیمی در همایش گفتمان وحدت، توسعه بانکداری اسلامی و اقتصاد مقاومتی که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به جایگاه بانکداری اسلامی در نظام اقتصادی مبتنی بر موازین شرعی افزود: این واقعیت که بانک‌های اسلامی در جریان رکود اقتصادی بزرگی که بانک‌های آمریکایی به جهان تحمیل کردند آسیب ندیدند مایه سربلندی ما مسلمانان است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات بانک انصار، وی تصریح کرد: پیشتازی بانک انصار در به‌کارگیری فناوری‌های نوین بانکی، پیشگامی در حوزه قرض‌الحسنه در میان بانک‌های جهان اسلام، اهتمام و اقدام جدی در تحقق و استقرار اقتصاد مقاومتی، پیاده‌سازی عقود اسلامی و انطباق عملیات بانکی مبتنی بر موازین شریعت، کمک به اشتغال جوانان و کم‌بضاعتان، احراز رتبه نخست بانکداری اسلامی در بین بانک‌های کشور، شفافیت اطلاعات در بازار بورس، از جمله مزیت‌های رقابتی بانک انصار در وضعیت جاری شبکه بانکی کشور است.
وی از افتتاح نخستین شعب بانکداری اسلامی زیر نظر مشترک علمای شیعه و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و با اعلام آمادگی برای توسعه بانکداری اسلامی تحت نظارت مشترک علمای اهل سنت و شیعه به سراسر کشور گفت: در روز نخست فعالیت شعبه بانک انصار در بندر عباس 50 میلیارد ریال به صورت قرض‌الحسنه اختصاص یافت تا زیر نظر شورای فقهی مشترک علمای شیعه و اهل سنت برای ازدواج اشتغال و دیگر موارد و به تشخیص شورا به برادران اهل سنت پرداخت شود.
رضازاده مشاور فقهی بانک انصار نیز اظهار داشت: از ویژگی‌های این شعب، دریافت سپرده‌های سرمایه‌گذاری صاحبان منابع مازاد و پرداخت تسهیلات (قرض‌الحسنه و عقد مرابحه و...) دقیقاً براساس دیدگاه فقهی فقیهان اهل سنت استان می‌باشد و یک ناظر شرعی که از طرف علمای اهل سنت معرفی شده است به طور مستمر با حضور فیزیکی و استقرار در شعبه بر فرآیند ریز عملیات بانک نظارت شرعی دارند و نکات لازم را به کارکنان بانک و مشتریان آموزش می‌دهند. در ضمن مبالغ حاصل از سیستم تنبیهی وجه التزام پس از کسر هزینه‌های بانک، با نظارت و تأیید امامان جمعه شیعه و اهل سنت در امور عام‌المنفعه استان مصرف می‌شود.
در پایان همایش نخستین شعبه بانکداری اسلامی در هرمزگان تحت نظارت علمای شیعه و اهل سنت در بندرعباس با حضور جمعی از علمای شیعه و اهل سنت گشایش یافت.