kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
وزارت دفاع روسیه پاسخ می‌دهد

آمریکا در سوریه چگونه مانع نابودی داعش می‌شود؟



سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته، آمریکا در سوریه مانع سرکوبی کامل تروریست‌های داعشی می‌شود و نزدیک شدن هواپیماهای روسی و آمریکایی در این کشور اکثرا به همین دلیل است.
حمایت‌های آمریکا از داعش و تلاش واشنگتن برای جلوگیری از نابودی این گروه تروریستی باز هم با اعتراض شدید مسکو مواجه شده است. به گزارش ایرنا، «ژنرال ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره می‌گوید: «بسیاری از موارد نزدیک شدن هواپیماهای نظامی روسی و آمریکایی در حریم هوایی سوریه به دلیل تلاش آمریکا برای جلوگیری از سرکوبی کامل داعش رخ می‌دهد. به عنوان مثال اواخر ماه نوامبر(مهرماه) یک فروند شکاری اف-22 آمریکا مانع از اجرای ماموریت دو فروند جنگنده سوخو-25 نیروی هوافضای روسیه در نابودی استحکامات داعش در نزدیکی شهر میادین در شرق سوریه شد. شکاری اف-22 آمریکا با پرتاب گوی‌های آتشین و حرکات خطرناک به جنگنده‌های روسی هشدار داد.»
کوناشنکوف در ادامه گفت: «با نزدیک شدن یک شکاری سوخو-35 روسی به هواپیمای آمریکایی، اف-22 منطقه را ترک و وارد حریم هوایی عراق شد.» سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از اظهارات سخنگوی پنتاگون مبنی بر اینکه «بخشی از حریم هوایی سوریه متعلق به آمریکا است»، ابراز نگرانی کرد و افزود: «حضور ائتلاف آمریکایی در سوریه برخلاف نیروی هوافضای روسیه غیرقانونی است، سخنگوی پنتاگون باید این واقعیت را درک کند که سوریه کشور مستقل و عضو سازمان ملل است و به همین دلیل آمریکا نمی‌تواند بخشی از حریم هوایی این کشور را متعلق به خود بداند.»
این اظهارات کوناشنکوف در پاسخ به سخنان اخیر سخنگوی پنتاگون بیان شد که مدعی شده بود هواپیماهای نظامی روسی در حریم هوایی سوریه با نزدیک شدن به هواپیماهای آمریکایی حرکات خطرناکی انجام می‌دهند. روسیه از مهرماه سال 94 به درخواست دمشق در سوریه عملیات ضدتروریستی انجام می‌دهد. گروه کشورهای غربی - عربی ضدسوری نیز به سرکردگی آمریکا از 6 سال پیش با راهبرد سرنگونی دولت سوریه، کارزاری را در این کشور به راه انداختند که سبب شد ده‌ها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل شوند و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت‌های اطلاعاتی غرب برای مقابله با دولت دمشق استفاده کنند.