kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

تظاهرات سراسری مردم ایران اسلامی در محکومیت انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس



مردم و نمازگزاران جمعه سراسر ایران اسلامی پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتقال پایتخت این رژیم از تل‌آویو به بیت‌المقدس راهپیمایی کردند و خشم و انزجار خود از این اقدام خصمانه و غاصبانه را فریاد زدند.
به گزارش فارس، این محکومیت‌ها پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و سفارت خود را از تل‌آویو به این شهر انتقال می‌دهد.
راهپیمایان تهرانی در حالیکه پلاکاردهایی با مضمون حمایت از فلسطین و تاکید بر راه مقاومت در برابر رژیم‌اشغالگر قدس در دست داشتند، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و پرچم آمریکا و این رژیم را به آتش کشیدند.
قدس تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند
تظاهرکنندگان در این راهپیمایی که به صورت همزمان در سراسر کشور نیز برگزار شد، با صدور قطعنامه‌ای مواضع خود را در قبال توطئه اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
در این قطعنامه آمده است: تصمیم شیطانی و نابخردانۀ آمریکای جنایتکار و ام الفساد قرن در حمایت بی‌چون و چرا از جنایات وحشیانه، آشکار و ضد بشری رژیم سفاک، ‌اشغالگر و تروریست پرور صهیونیستی در انتقال سفارت خود از تل‌آویو به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم مجعول صهیونیستی، صفحه‌ای جدید از حلقه‌های رذیلانۀ جنایت و صحنه‌ای جدید از خباثت و خیانت آمریکا و صهیونیسم مستکبر و متوحش را در مقابل چشمان میلیون‌ها انسان آزادۀ جهان به نمایش در آورد.
در این قطعنامه تأکید شده است: مـا تـظاهرکنندگان، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شمارۀ یک بشریّت و عامل اصلی ناامنی و جنگ در منطقه و جهان دانسته و مراتب نفرت و خشم قلبی خود از این ددمنشی و سیاست‌های خصمانه به ویژه از تصمیم ابلهانۀ ترامپ در انتقال سفارت خود به بیت المقدس و رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام می‌نماییم.
مردم فهیم ایران در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری باور دارند که مسئله فلسطین، امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظفند برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کرده و در این مسیر پایدار خواهیم ماند.
تظاهرکنندگان تصریح کردند: سرزمین فلسـطین، بزرگتـر از آن است که ترامپ بتواند با این گونه تصمیمات، تاریخ آن را تغییر دهد و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیمی‌اشغالگر و تروریست‌پرور، به هیچ وجه اعتبار قانونی نداشته و قدس تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.
تظاهرکنندگان حاضر، با الهام از آموزه‌های مکتب انسان‌ساز اسلام و رهنمودهای حکیمانه رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) و امام المسلمین، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همچنان از مستضعفین و مظلومین جهان خاصه مردم مظلوم و قهرمان فلسطین در برابر جنایات سفاکانۀ رژیم مستکبر آمریکا  و ‌اشغالگران قدس شریف حمایت کرده و به آرمان آزادی قدس شریف پایبند خواهیم ماند.
در این قطعنامه همچنین آمده است: ملت بزرگ و شجاع ایران، این تصمیم نابخردانه ترامپ و رژیم صهیونیستی را به نوعی اعلام جنگ با فلسطین و دنیای اسلام دانسته و در مقابل این زیاده خواهی و حرکت شیطانی، همچنان مقاوم ایستاده و از آرمان فلسطین دفاع خواهند کرد.
با تشکیل حلقه اتحاد و قرائت بیانیه صورت گرفت
اعتراض مردم و دانشجویان مشهد به انتقال
سفارت آمریکا به بیت‌المقدس
جمعی از دانشجویان و مردم مشهد عصر پنج‌شنبه با حضور در صحن قدس حرم مطهر رضوی و تشکیل حلقه اتحاد با قرائت بیانیه‌ای اعتراض خود را به انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در این بیانیه آمده است: سران جنایتکار آمریکا که در همه ایام از حربه و دسیسه‌چینی در عرصه نظامی تا تفرقه‌انگیزی و فتنه‌انگیزی کوتاهی نکرده‌اند این بار نیز در اقدام غیرقانونی و مستکبرانه برای سرپوش گذاشتن برشکست‌های خود دم از انتقال سفارت منحوس خود به قدس می‌زنند و هم‌پیمانان صهیونیست آنان نیز به طمع و خیال خام از انتقال پایتخت سخن می‌گویند.این بیانیه می‌افزاید: آنچه از سوی سران استکبار مطرح شده چیزی جز عجز و فرومایگی از سیاست‌های شکست‌خورده و ابلهانه آنها نیست و امید است که این امر زمینه‌ساز انتفاضه جهانی امت اسلام تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود و این رفتار حمایت‌گونه سران استکبار بیش از هر چیز نشانه‌ای برای افرادی است که خیال مذاکره و سازش با قدرت‌های امپریالیستی در سر می‌پروراندند و توافق‌نامه‌های ننگینی چون پیمان اسلو را بر ملت فلسطین تحمیل کردند.
در بخش دیگر بیانیه آمده است: وقایع اخیر قدس بار دیگر پوشالی بودن تمام پیمان‌ها و تعهدات سران جنایتکار استکبار را نمایان ساخت و رئیس‌جمهور احمق و جاهل آمریکا باید بداند که با این تصمیم جاهلانه موجبات نابودی هرچه سریع‌تر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌آورد.
امروز تنها راه‌حل نجات بخش امت اسلام، اتحاد و همدلی و خیزش انتفاضه جهانی است چرا که وقایع اخیر نمایان ساخت که هیچ راه‌حلی به جز انتفاضه مردمی و مسلح‌سازی کرانه باختری تا نابودی کامل رژیم اشغالگر قدس و تشکیل دولت مردمی منتخب ملت فلسطین وجود ندارد و ادعاهای سازشگران و تصمیم‌ها و تفاهم‌های پوشالی بین‌المللی هیچ گرهی از مشکلات ملت فلسطین نمی‌گشاید و توصیه برادرانه ما به سران سازشگر و سرسپرده غرب ملت‌های اسلامی و عربی آن است که تا دیر نشده به جنبش‌های مردمی مقاومت بپیوندند درغیر این صورت بعید نیست که سرانجام شوم و پلید فرعون‌های جاهل همچون حسنی مبارک و علی عبدالله صالح در انتظار آنها باشد و ما مردم مسلمان، جنبش دانشجویی و تشکل‌های مردمی ایران اسلامی اعلام می‌کنیم که به زودی شاهد پیروزی نهایی جبهه مقاومت و برپایی نماز وحدت از صحن قدس رضوی تا مسجدالاقصی خواهیم بود.