kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

سلیمی: قربانی اختلاف جلود با مرادی شدم



دارنده مدال طلای وزنه‌برداری المپیک گفت: فکر می‌کنم قربانی اختلاف جلود با علی مرادی شدم.
اعضای تیم ملی وزنه برداری ایران پس از کسب موفقیت تاریخی در رقابت‌های قهرمانی جهان، به ایران بازگشت. در بازگشت تیم ملی به ایران، بهداد سلیمی سنگین وزن پرافتخار ایران (که قربانی اتفاقات پشت پرده این مسابقات شد، گفت: مسابقات برای تیم ملی خوب بود و توانستیم قهرمان شویم اما برای من خوب نبود. با این شرایط نمی‌توان کار کرد و دوباره فدای بعضی اتفاقات شدم که من اصلا مقصر نیستم و وسط دشمنی دو آدم خاص من قربانی شدم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا اختلاف مرادی و آیان (رئیس‌فدراسیون جهانی) در این تصمیمات تأثیرگذار بوده است گفت: با آیان نه اما با جلود چرا، فکر می‌کنم قربانی اختلاف این دو نفر شدم. زمانی که اعضای ژوری را معرفی می‌کردند نامی از جلود نبود اما آمد و در جایگاه ژوری نشست و تصمیمات را عوض کرد. متأسفانه فدراسیون در زمینه لابی هم ضعیف عمل می‌کند. دقیقاً‌ همان اتفاقاتی که در المپیک افتاد تکرار شد و از همانجا ضربه زدند همان شخص با همان سیستم همان کار را انجام داد و به من ضربه زدند.
سلیمی ادامه داد: همه دنیا فهمیدند برای من چه اتفاقی رخ داد و متاسفانه از نظر لابی‌گری و ارتباطات ضعیف هستیم و نمی‌توانیم حق خودمان را بگیریم. وی در پاسخ به این پرسش که تصمیم خداحافظی‌اش جدی است یا خیر؟ تاکید کرد: باید فکر کنم. هنوز همین تصمیم را دارم حالا باید با دوستان و مشاورانم صحبت کنم و در نهایت ببینم به نتیجه‌ای می‌رسم. اما با این شرایط کار کردن سخت است. آقای مرادی با وجود داشتن مدیریت قوی در داخل و بحث برگزاری اردوها اما در لابی‌گری با فدراسیون جهانی ضعیف عمل می‌کند و این ایراد باید برطرف شود. با این شرایط راحت سر ورزشکاران ایران بریده می‌شود.
سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانست در این مسابقات با تالاخادزه رقابت کند و آیا در آینده امکان بازپس‌گیری عنوان قوی‌ترین مرد جهان را دارد، گفت: در این مسابقات که نمی‌شد او را شکست داد شرایط بدنی خیلی بهتری از من داشت و وزنه‌هایی زد که من تا به حال در مسابقات نزده بودم او ۴ کیلوگرم رکورد جهان را ارتقا داد.