kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
در همایش بیمه مطرح شد:

مدیران دولتی شرکت‌های بیمه باید 20 سال پیش بازنشسته می‌شدند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدیران دولتی شرکت‌های بیمه را اداره می‌کنند دو دهه پیش باید بازنشسته می‌شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی در همایش سالانه بیمه و توسعه با اشاره به ترکیب سهامداری بسیاری از شرکت‌های بیمه اظهار کرد: با وجود برخی واگذاری‌ها و سهام عدالت و سهم دولت در شرکت‌های بیمه، می‌بینیم که با وجود ظاهر شدن نام شرکت‌های بیمه در تابلوهای بورس، هنوز مدیران دولتی این شرکت‌ها را مدیریت می‌کنند که ترکیب مدیریتی آنها به گونه‌ای است که اغلب این مدیران باید دو دهه پیش بازنشسته می‌شدند.
وی ادامه داد: امروز نیروهای باسواد و جوان دانشگاهی وجود دارند و می‌توانند با ایده‌هایی نو و خلاق، صنعت بیمه را به پیش ببرند، اما متاسفانه کسانی شرکت‌های بیمه را مدیریت می‌کنند که به سبک پنجاه سال پیش فکر می‌کنند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از اثرات مثبت توجه به جوانان را تحولات صورت گرفته در بازار سرمایه دانست و گفت: قانون بازار سرمایه توسط جوانان نوشته شد و انتظار ما این است که صنعت بیمه هم این پوست‌اندازی را انجام دهد و بگذارد مدیران جوان و افراد جوان وارد عرصه مدیریت در شرکت‌های بیمه شوند.وزیر نفت نیز در این همایش با انتقاد از شرکت‌های بیمه دولتی گفت: بیمه را در صنعت نفت جدی بگیرید زیرا بیمه‌های دولتی نه ارزیابی ریسک انجام می‌دهند و نه ممیزی می‌کنند من خواهش کردم بیمه‌ها کار حرفه‌ای‌شان را انجام دهند.
بیژن نامدار زنگنه خطاب به بیمه‌ها ادامه داد: من انتظار دارم بیمه را در صنعت نفت سخت و جدی بگیرید. خیلی وقت‌ها به دلیل گرانی و ارزانی تجهیزات غیراستاندارد نصب می‌شود ولی شما در صنعت بیمه نباید بگذارید این موارد رخ دهد و باید این موارد را در ابتدای قرارداد بیمه لحاظ کنید.
همچنین مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد در همایش بیمه و توسعه گفت: اکنون دولت سه بیمه در اختیار دارد که برنامه واگذاری آنها را داریم.
در همین حال عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی در این همایش اظهار کرد: خسارت برآورد شده زلزله کرمانشاه که بیمه باید پرداخت کند 130 میلیارد تومان است. از این مبلغ تاکنون 25 میلیارد تومان پرداخت شده است.وی درباره اقدامات بیمه مرکزی در سال جاری گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما تخصصی کردن شرکت‌های بیمه و حرکت به سمت تفکیک بیمه‌های عمر از غیرعمر است که به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم و مقررات و تسهیلات لازم را برای تاسیس شرکت‌های تخصصی بیمه عمر در نظر گرفته‌ایم.