kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور برگزار شد

مراسم تکریم از سیدنظام‌الدین موسوی و معارفه پیام تیرانداز در خبرگزاری فارس



 روز گذشته مراسم تکریم مدیرعامل سابق و معرفی مدیرعامل جدید خبرگزاری فارس با حضور چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای، برگزار شد.
عصر دیروز مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خبرگزاری فارس با حضور چهره‌‌های برجسته فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور از جمله غلامعلی حدادعادل، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، حمیدرضا حاجی بابایی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، محمد دهقان، علیرضا زاکانی، بهروز کمالوندی، پرویز سروری، سید نظام الدین موسوی مدیرعامل پیشین و پیام تیرانداز مدیرعامل جدید خبرگزاری و جمعی از اهالی رسانه در محل این خبرگزاری برگزار شد.
شریعتمداری: فارس
 به سرعت رسانه‌های دیگر را پشت سرگذشت
در این مراسم حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت:‌ برادر عزیزم سیدنظام‌الدین موسوی را سال‌های متمادی است که می‌شناسم. این آشنایی ابتدایی از حضورش در روزنامه کیهان بوده و صفحه دانشگاه این روزنامه با حضور وی رونق ویژه‌ای گرفت.
وی افزود: خبرگزاری فارس از برکات و موهبات الهی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید و بعد از شکل‌گیری آن کمتر کسی فکر می‌کرد که در فاصله‌ای کوتاه به نقطه فعلی به عنوان اثرگذارترین خبرگزاری در جمهوری اسلامی ایران برسد و خیلی زود بسیاری از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیگر در ایران را پشت سر گذارد.
شریعتمداری اظهار داشت:‌ امروز در فرمول قدرت رسانه‌ها مدت‌هاست که جای برتری را پیدا کردند، به طوری که ماشین‌های جنگی جای خود را در جایگاه قدرت به رسانه‌ها دادند؛ البته نه اینکه جای خود را به صورت کامل به رسانه‌ها داده باشند و هر ازچندگاهی توپخانه‌های آنها شلیک می‌کند ولی قدرت برتر از آن رسانه‌هاست. ما در جایگاه خوبی در عرصه رسانه هستیم اما تا رسیدن به جایگاه ویژه و مطلوب همچنان فاصله داریم.
مدیر مسئول کیهان به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال در ایام دفاع مقدس‌اشاره کرد و گفت: این روزنامه آمریکایی در گزارش خود اعلام کرد که دیپلماسی پایه‌های توپ‌دار توسط حضرت امام خمینی(ره) به قعر اقیانوس‌ها فرستاده شده است به این معنی که ابتدا ماشین جنگی به نقطه مدنظر شلیک کرده و بعد از آتش ریختن به منطقه مدنظر نوبت به حضور فیزیکی در آنجا می‌رسد. البته ماشین جنگی سر جای خود است اما بخش دوم این جنگ به رضایت مردم بستگی دارد و طبق نظر این روزنامه آمریکایی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران توانسته این حلقه را بشکند.
شریعتمداری‌ گفت: از ویژگی‌های دیگر خبرگزاری فارس انقلابی بودن آن است در حالی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری همواره به این موضوع تأکید ویژه‌ای کرده‌اند ضمن اینکه پرچم بالا یکی از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود حریف و دشمن پرچم خود را پایین بیاورد که در این زمینه خبرگزاری فارس ید طولایی دارد.
زاکانی: خبرگزاری فارس
 در قله رسانه‌ها است
در ادامه این مراسم علیرضا زاکانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیدنظام‌الدین موسوی و پیام تیرانداز هر دو، دو روی یک سکه هستند، گفت: این دو بزرگوار بسیجی هستند و ان‌شاءالله بسیجی خواهند ماند. رسم روزگار این است که همانند دوی امدادی یک تیم مسئولیت فعالیت خودش را به افراد دیگری می‌سپارد و در نهایت آثار فعالیتش محاسبه می‌شود.

زاکانی با ‌اشاره به اینکه از ربع قرن پیش توفیق آشنایی با سیدنظام‌الدین موسوی را دارد، ابراز داشت: از دهه هفتاد تا کنون چیزی جز صفا، خلوص، تلاش و پیکار شبانه‌روزی همراه با بصیرت در اوج ایثار و فداکاری از او ندیده است. با توجه به خدمات سیدنظام‌الدین موسوی در سال‌های گذشته این خبرگزاری اسباب تأمل و به نوعی حیرت من شد. خبرگزاری فارس که امروز در قله خبرگزاری‌ها قرار دارد حاصل و مولود این خدمات است.
وی ادامه داد: خبرگزاری فارس هم یک میدان برای ارائه خدمات در جمهوری اسلامی بود که کسی جز سیدنظام‌الدین نمی‌توانست آن را به هدف مطلوب برساند چرا که از ویژگی‌های آن بزرگوار این است که هرجا احساس کرد انقلاب به حضورش نیاز دارد با همه وجود حاضر شد. اهل قلم و اندیشه بود و در اوج اخلاق و ایثار در میدان حاضر شد.وی با ‌اشاره به اتفاقات 19 تیرماه 1378 این واقع را اوج زشتی و بی‌قانونی و خشونت‌طلبی معاندین انقلاب دانست و گفت: حضور در صحنه‌های مختلف کوی دانشگاه که عده‌ای در آن شرایط دچار افراط و عده‌ای تفریط شدند را امثال سیدنظام‌الدین موسوی تدبیر و مدیریت کردند که نه حق دانشجو تضییع شود و نه کسی بخواهد از این شرایط سوءاستفاده کند.
وی اظهار امیدواری کرد: پیام تیرانداز بتواند این عرصه را به بهترین نحوه ممکن اداره کند و از وجود سیدنظام‌‌الدین موسوی نهایت استفاده را ببرد.
حداد عادل: خبرگزاری فارس میوه انقلاب اسلامی است
غلامعلی حداد عادل رئیس ‌فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنران دیگر این مراسم بود. وی گفت: بنده به حکم وظیفه و برای تشکر از جناب آقای سیدنظام موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس آمدم تا نکاتی را درخصوص عملکرد ایشان عرض کنم، هر چند نمی‌توان تمام خدمات وی را به زبان آورد و فقط خداوند می‌داند که نیروهای مخلص انقلابی در یک دستگاه به چه میزان خدمات ارائه می‌کنند.
حداد عادل با بیان اینکه خبرگزاری فارس میوه انقلاب و ثمره تجربه نیروهای انقلابی است، گفت:‌ در چند دهه اخیر ثابت شده است که در هر زمینه‌ای از نظر رسانه‌ای کم آوردیم، شکست خورده‌ایم. امروزه کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بدون توانایی رسانه‌ای به نتیجه نخواهند رسید.
حداد عادل در ادامه با ‌اشاره به خدمات ارائه شده توسط سیدنظام موسوی مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس، گفت: اگر امروزه شما نام خبرگزاری فارس را بشنوید مفاهیمی نظیر مدافع انقلاب بودن و دفاع از ارزش‌ها در ذهن تداعی می‌شود. ارزشگرا بودن یکی از عناصر مهم است، همچنین مدافع مبانی انقلاب بودن از خصوصیات ارزشمند این خبرگزاری محسوب می‌شود.
حسینی: خبرگزاری فارس پناه نیروهای انقلابی است
همچنین سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم به کارنامه درخشان و وزین موسوی ‌اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله این کارنامه ذخیره آخرت وی باشد ضمن اینکه سیدعزت‌الله ضرغامی هم از من خواست تا از زحمات سیدنظام‌‌الدین موسوی تقدیر و تشکر ویژه کنم.
وی افزود: امیدواریم پیام تیرانداز مسیر پیشرفت سیدنظام‌‌الدین و خبرگزاری فارس را همچنان طی کند. البته کار وی بسیار دشوار است چرا که مدیر سابق در مسیری محکم و قاطعانه پیشرفت خبرگزاری فارس را پیگیری می‌کرد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پیام تیرانداز با روحیه انقلابی، محکم و بسیجی و البته هم‌فکری با دیگران باید مسیر پیشرفت خبرگزاری فارس را طی کند.