kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
طی نظرسنجی و تحقیقات مراکز پژوهشی غربی مشخص شد

نسخه‌های غرب برای حمایت از زنان نتیجه معکوس داشت(اخبار ادبی و هنری)



پس از رسوایی‌های جنسی در هالیوود و موسسات و نهادهای مختلف غرب که حتی به پارلمان اروپا و آکادمی نوبل هم رسید، انستیتو YouGov آلمان همزمان با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان (25 نوامبر)، با انجام یک نظرسنجی اهمیت و عینیت این مسئله را در آلمان بررسی کرد. اما در این نظرسنجی با واقعیتی تکان‌دهنده مواجه شد، چراکه تقریبا نیمی از زنان آلمانی گفتند به نوعی مزاحمت جنسی را تجربه کرده‌اند! وب سایت دویچه وله (رادیوی صدای آلمان) در گزارشی که از نتیجه این نظرخواهی ارائه داد، تاکید داشت این نتیجه روشن می‌کند که مسئله تا چه اندازه حاد است!
این درحالی است که در طول یکی دو سال اخیر رسوایی‌های اخلاقی، بیش از هر زمان دیگر کوس رسوایی حقوق بشر غرب را بر زمین زده و رسانه‌های غرب و برخی موسسات به اصطلاح جامعه‌شناسی آن سعی داشته‌اند تا این معضل جامعه مغرب زمین را به مقوله تبعیض جنسیتی ارتباط داده و مدعی شوند که با رفع این موضوع، داستان تعرضات جنسی نیز تا حد بسیار زیادی پایان خواهد پذیرفت. اما اینکه بیشتر این تعرضات در جوامعی رخ داده که مدعی رفع تبعیض جنسیتی بوده (مانند سوئد و دانمارک) و زنان این جوامع اغلب در بالاترین رده‌های شغلی جامعه فعال هستند، فرضیه فوق را با شکست مفتضحانه‌ای مواجه ساخت.
اما در تحقیق انجام شده توسط «مؤسسه تحقیقاتی آلبرتا» عوامل اصلی تعرضات جنسی چنین ذکر شده:
درصد بالایی پوشش‌ زننده و تحریک‌آمیز زنان در اجتماع را به عنوان دلیلی برای رفتارهای خشونت‌آمیز جنسی تلقی کرده و از سوی دیگر، درصدی کمتر نیز رفتارهای تحریک‌آمیز را دلیل این امر معرفی کرده‌اند. همچنین در تحقیق انجام شده توسط مؤسسه
«Opinion Matters»  انگلیس، قرارگرفتن زنان با لباس محرک در کنار مردان، تنها شدن زن با مرد در مکان‌های خاص، نوشیدن مشروبات الکلی زن همراه با مرد، رقص تحریک‌آمیز زنان در کنار مردان، همه نمونه‌هایی از دلایل تعرض و یا سوءاستفاده جنسی از زنان ذکر شده است.
این عوامل همان عناصر سبک زندگی غربی هستند که اساس فاجعه امروز جامعه غربی را به‌وجود آورده و با اسنادی همچون سند 2030 تئوریزه شده و حالا نیز برخی می‌خواهند با لوایحی مشابه آنچه غربی‌ها مد نظر دارند و با همان سبک و سیاق مانند لایحه مبارزه با خشونت علیه زنان در مجلس شورای اسلامی، سبک زندگی یاد شده را در جامعه اسلامی ما، نهادینه کنند!