kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

دورخیز بسیاری از مدیران برای رسیدن به کمیته ملی المپیک



در شرایطی که بیش از یک ماه تا برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک زمان باقی‌مانده، بسیاری از مدیران چه ورزشی و چه غیرورزشی تلاش‌هایشان را برای رسیدن به کمیته آغاز کرده‌اند.
انتخابات کمیته ملی المپیک 25 دی ‌ماه برگزار خواهد شد و اعضای هیئت اجرایی نیز احتمالا امروز زمان ثبت‌نام از نامزدها را اعلام می‌کنند. این احتمال وجود دارد در این نشست خبرگان ورزشی نیز معرفی شوند؛ موضوعی که قطعا می‌تواند نقش مهمی را در انتخابات کمیته ملی المپیک داشته باشد، اینکه چه کسانی به عنوان خبره ورزشی معرفی می‌شوند تاحدودی می‌تواند رئیس و نواب رئیس کمیته ملی المپیک را مشخص کند.
یکی از افرادی که این روزها نام وی برای ریاست کمیته ملی المپیک مطرح شده، صالحی‌امیری است که پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بود. وی در دوره اول ریاست جمهوری روحانی به مدت 70 روز به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد. صالحی‌امیری گزینه روحانی برای وزارت ورزش و جوانان بود اما نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. صالحی‌امیری در نخستین گام حضورش در این وزارتخانه نصرالله سجادی را به عنوان معاون قهرمانی معرفی کرد.
خبر دیگری که این روزها میان اهالی ورزش دهان به دهان می‌چرخد، موضوع رفتن کیومرث هاشمی(رئیس فعلی کمیته ملی المپیک) به سمت نایب رئیسی است. البته وی علاقه‌مند بود به عنوان دبیر فعالیت کند ولی نداشتن تسلط به زبان انگلیسی سبب شد که وی به نایب رئیسی نیز راضی شود. فریبا محمدیان معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز از دیگر افرادی است که تلاش می‌کند صندلی نایب رئیسی کمیته ملی المپیک را بدست آورد.
برای دبیرکلی نیز اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی مهم‌ترین گزینه است هر چند که مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو نیز یکی از افرادی است که مایل است برای این پست تلاش کند.