kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
هردم از این باغ بری می‌رسد!

تعرض رهبران سیاسی آمریکا به 223 زن فعال در نهادهای امنیتی و نظامی



سرویس خارجی-
223 نفر از زنان فعال در نهادهای امنیت ملی آمریکا و مراکز نظامی این کشور با انتشار یک نامه سرگشاده از آزار جنسی مقامات آمریکایی در نهادهای وابسته به امنیت ملی این کشور شکایت کرده‌اند.
ماجرای رسوایی اخلاقی مقامات آمریکا تمامی ندارد و هر روز گزارش‌های تازه‌ای از این رسوایی منتشر می‌شود.ماجرا ابتدا از رسوایی اخلاقی  هنرمندان هالیوود شروع شد.  اما پس از جهان سینما و رسانه به سرعت موج این سونامی به دنیای سیاست کشید و در هفته‌های اخیر انگشت اتهام به سمت برخی از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی بلند شده است. در همین راستا گزارش‌های زیادی در مورد سیاستمداران آمریکایی منتشر شد که همگی از جرج بوش پدر و بیل کلینتون گرفته تا سناتور ال‌فرانکین رسوایی‌های متعدد جنسی داشته‌اند!  طبل این رسوایی  به کنگره آمریکا نیز رسید و با سابقه‌ترین عضو حزب دموکرات در مجلس نمایندگان این کشور را از قدرت به زیر کشید.
در ادامه انتشار خبرها درباره رسوایی‌های اخلاقی در کشورهای غربی، حالا خبرها حاکی از آزار جنسی زنان فعال در سازمان‌های امنیتی ملی آمریکا است. به گزارش نشریه آمریکایی«تایم»، 223 تن از زنان فعال در نهادهای امنیت ملی آمریکا، یک نامه سرگشاده را امضا و منتشر کردند؛ نامه‌ای که بر آزار جنسی آنها در این نهادها تصریح دارد.این زنان می‌گویند که در محیط کاری خود، آزار جنسی را تجربه کردند یا خانمی را می‌شناسند که تجربه آزار جنسی را داشته است.
در این نامه آمده: «این، فقط مشکل هالیوود، سیلیکان ولی، اتاق‌های تحریریه (روزنامه‌ها و شبکه‌ها) یا کنگره نیست.» زنانی که این نامه سرگشاده را امضا کرده اند، در نهادهای دولت فدرال آمریکا از قبیل وزارت خارجه، جامعه اطلاعاتی، اداره توسعه بین‌المللی آمریکا و پنتاگون خدمت کرده‌اند.