kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۳۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
پیروزی بزرگ بر مثلث آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود

صبح بدون داعش/مقاومت نتیجه داد نه مذاکره


سرویس سیاسی –
حاج قاسم سلیمانی و یارانش نماد کسانی هستند که به حق شناخت صحیحی‌‌ از امنیت ملی کشور دارند و رمز پیشرفت را با اتخاذ راهکار صحیح مقاومت به دیگران نیز آموخته‌اند و امروز به برکت خون شهدای مدافع حرم و فتح الفتوح رزمندگان مقاومت اسلامی، ملت‌های مظلوم منطقه نابودی داعش در عراق و سوریه را جشن می‌گیرند.
«وقتی شهید حججی به شهادت رسید پیامی صادر کردم و در آن تاکید کردم تا سه ماه دیگر ریشه داعش را می‌خشکانیم الان هم می‌گویم نابودی داعش نزدیک است و تا دو ماه دیگر نابودی این شجره خبیثه را جشن می‌گیریم و ایران و روسیه و سوریه و عراق باید این جشن را برپا کنند». این وعده‌ای بود که مرد شماره یک نبرد با تروریسم تکفیری سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی فرمانده مجاهد و مخلص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلابی اسلامی در سی‌ام شهریورماه و در مراسم اربعین شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی نوید آن را داد و روز یکشنبه 28 آبان ماه در عملیاتی که شخصا عهده‌دار آن بود شهر بوکمال آخرین منطقه شهری مهم در سوریه که تحت‌اشغال داعش بود را آزاد کرد و با این «فتح الفتوح» پس از مقاومت و مجاهدت‌های شبانه‌روزی و نثار خونهای هزاران شهید مدافع حرم از ایران و زینبیون پاکستان ، فاطمیون افغانستان، حیدریون و حشد‌الشعبی عراق و حزب‌الله لبنان «وعده صادق» نابودی شجره خبیثه داعش محقق شد و فرزندان مقاومت پس از 7 سال، در نبرد دشوار و پیچیده‌ای پیروز شدند که هنری کیسینجر و موشه یعلون (وزیر جنگ اسرائیل) آن را جنگ جهانی سوم خوانده بودند.
حاج قاسم سلیمانی بی‌شک از معدود شخصیتهایی در منطقه و کل دنیاست که فقط از آینده سخن نمی‌گوید بلکه آینده را می‌سازد و روزی که چنین وعده‌ای داد بی‌شک می‌دانست برای تحقق آنچه باید بکند.
سال گذشته بود که مجله نیوزویک، تصویر پر هیبت وی را بر صفحه اول خود نشاند و تیتر زد « او نخست با آمریکا جنگید؛ اکنون در حال در هم شکستن و خُرد کردن داعش است؛». و حالا شیشه عمر دولت سرطانی داعش در عراق و سوریه نیز در هم شکسته است.
«فتح الفتوح» و کار کارستانی که سرلشگر سلیمانی و همرزمان گمنام او از افغانستان و عراق تا سوریه و لبنان کردند، بسیج قدرتمندانه ظرفیت‌های مقاومت و پیروزی در منطقه بود و این بسیج‌گری هنرمندانه چنان ابهت داشت که حتی روسیه را نیز پس از سفر مهم حاج قاسم به مسکو، پای کار جنگ سوریه آورد. این روحیه انقلابی موثر کجا و آن منطق عقیم شکست‌طلبانه و تسلیم‌طلبی که به دنبال تئوریزه کردن سازش با کدخدا و قربانی کردن حوزه‌های اقتدار ایران اسلامی است، کجا؟
گفته بودند پایان داعش ۳۰ سال طول می‌کشد!
تحقق این وعده صادق از سوی جبهه مقاومت با رهبری فرمانده نیروی قدس سپاه در حالی بود که پیشتر آمریکائی‌ها اعلام کرده بودند نابودی داعش و گروههای تروریستی بین 20 تا 30 سال طول میکشد و قاسم سلیمانی فرمانده پیروز مقاومت که آمریکایی‌ها او را به اسم ژنرال سلیمانی می‌شناسند،کار داعش را 24 سال زودتر از برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها به پایان رساند و محاسبات و برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها را از بین برد و با این پیروزی به شهادت مجله نیوزویک، پیش از آنکه داعش را زیر پا بگذارد، هیمنه آمریکا را شکست.
همه می‌گفتند سوریه 3 ماه دیگر سقوط می‌کند اما...
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در آستانه ماه محرم و در بیان روایتی از آغاز بحران سوریه گفته بود: در آغاز حوادث سوریه، به ایران رفتم و با آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردم؛ در آن زمان همه معتقد بودند که نظام سوریه طی 2 یا 3 ماهه سقوط خواهد کرد، ما دیدگاه خود را مطرح کردیم و گفتیم اگر در دمشق نجنگیم باید در هرمل، بعلبک، ضاحیه، الغازیه، بقاع غربی و جنوب لبنان بجنگیم.
سیدحسن نصرالله ادامه داد، رهبر جمهوری اسلامی ایران حرف من را با موافقت تکمیل کرد و گفت: نه فقط در این مناطق بلکه در کرمان، خوزستان و تهران و... این جبهه چند محور دارد: محور ایران، محور سوریه و محور لبنان. فرمانده محور سوریه «بشار اسد» است و باید کاری کنیم که پیروز شود و پیروز خواهد شد.
جریانی که فهمی از منافع ملی و امنیت کشور ندارد
این در حالی بود که جریانی در داخل بودند که با مواضعی عجیب در پازل دشمنان بازی کرده و به تضعیف نیروهای مقاومت می‌پرداختند و امروز که این پیروزی بزرگ نصیب رزمندگان جبهه مقاومت شده بدرستی می‌تواند تجویزهای غلط و مسیرهای انحرافی را تبیین کند.
جریانی که معتقد بود : «اصولاً ما ]اصلاح‌طلبان[ معتقدیم راه و روش دیپلماسی جواب می‌دهد. مسئله اصلی این است که آیا حضور نظامی ما در سوریه منطقی و قابل قبول است یا نه؟! از نظر ما این حضور نظامی خیلی معنا ندارد. البته این تبلیغات و شعار وجود دارد که اگر ما در آنجا نجنگیم باید در تهران، شیراز و اصفهان بجنگیم. حالا من نمی‌دانم این چقدر واقعیت داشته باشد. بالقوه داعش برای همه خطرناک است اما برای ایران به خاطر تفاوت‌های زبانی، مذهبی و روشنفکری که در ایران وجود دارد، خیلی امکان نفوذ آنها در داخل ایران وجود ندارد.»
اظهارات مبهمی از این دست که یکی از برداشت‌ها از آن شاید «دعوت به مذاکره با داعش» بود ، مذاکره با داعشی که به نقشه و پشتیبانی آمریکا، اسرائیل، عربستان، انگلستان، فرانسه و آلمان ایجاد شد و به جان مردمان مظلوم منطقه افتاد. تروریسمی که بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت به زیرساختهای سوریه زد و بیش از ۲ میلیارد دلار عراق را زیر بدهی برد! داعشی که ده‌ها هزار شهید و کشته از سوریه و عراق گرفت و برای مقابله با آن ۵ هزار شهید افغان و لبنان و ایرانی خون دادند! حیواناتی که جلوی دوربینها سر می‌بریدند و قلب انسانی را از سینه در می‌آوردند و گاز میزدند! سگهایی که پیر و جوان، مرد و زن، کودک و نوزاد، نظامی و غیر نظامی، شیعه و سنی و مسیحی برایشان فرقی نداشت! موجوداتی که ۱۵ هزار زن و کودک سنجاری را بعد از تجاوز به فروش رساندند و ۳۰۰۰ عراقی را در یک ساعت به گلوله بستند! وحوشی که با پرچم رسول‌الله و ذکر -الله اکبر- از صدها مسجد و کلیسا، ویرانه ساختند و هزاران مسلمان بی‌گناه را در بازار و خیابان و شهر با توهم بهشت، به خاک و خون کشیدند!
و بی‌تردید چنین فتنه‌ای جز با پاسداران با فرماندهی سپاه قدس ایران، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق، ارتش سوریه و پشتیبانی روسیه به سرانجامی خوش نمی‌رسید و حاج قاسم سلیمانی و یارانش نماد کسانی هستند که به حق شناخت صحیحی‌‌ از امنیت ملی کشور دارند و رمز پیشرفت را با اتخاذ راهکار صحیح مقاومت به دیگران نیز آموخته‌اند.
شادی مردم از سقوط داعش
طی دو روز گذشته اقشار مختلف مردم در شهرهای سراسر کشور نیز با پخش شیرینی در خیابانها پیروزی نیروهای مقاومت بر تروریست‌های داعش را جشن گرفتند. جوانان با در دست داشتن پرچم‌های سبز و سرخ حسینی به خیابان‌ها آمده و مردم نیز با ابراز شادی از این مهم، در میان جوانان حضور داشتند.
گروههای دانشجویی نیز به مناسبت نابودی داعش با توزیع شیرینی و شربت در مسجد و مزار شهدای گمنام پیروزی مقاومت در برابر تروریسم تکفیری را جشن
گرفتند.
پیروزی بزرگ
 ثمره خون همه شهدای جبهه مقاومت
پدر شهید حججی پس از شنیدن پیام سردار قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب و در واکنش به پایان داعش اظهار داشت: از طرف همه شهدای مدافع حرم از هر ملیتی، فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حزب‌الله و حشدالشعبی که ریشه داعش را از منطقه کندند، تشکر می‌کنم.
وی افزود: باید این پیروزی را به تمام خانواده‌های شهدای مدافع حرم، تمام نیروهای جبهه مقاومت از تمام کشورهای اسلامی که در این پیروزی سهیم هستند، تبریک گفت چرا که نابودی داعش در منطقه ثمره خون این شهیدان
است.
پدر شهید حججی درباره عوامل دست‌یابی به این پیروزی عظیم اظهار کرد: این پیروزی در سایه درایت و بزرگواری رهبر معظم انقلاب و همدلی و انسجامی ملت در درجه اول شکل گرفت و تا زمانی که این نظام پابرجا است، این میدان نبردها نیز باقی است.
بیانیه لشگر فاطمیون درباره پایان داعش
رزمندگان لشکر فاطمیون نیز در بیانیه‌ای به پایان رسیدن عُمر داعش را به مقام معظم رهبری و سرلشگر قاسم سلیمانی تبریک گفتند و تاکید کردند : اینک پس از ٦ سال با حضور خستگی‌ناپذیر میدانی و فرماندهی حضرت‌عالی و مقاومت مردانی از عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان گروه تروریستی صهیونیستی داعش به پایان عمر خود رسید و دنیا از لوث وجود این خونخواران تحت حمایت استکبار جهانی پاک گردید.
رزمندگان لشکر فاطمیون که در این ٦ سال تحت امر و زعامت ولی فقیه زمان و فرماندهی حضرت‌عالی در میدان‌های مختلف نبرد با تروریست‌های تکفیری شانه به شانه شیرمردان محور مقاومت در سخت‌ترین عرصه‌های این مبارزه مقدس حضور داشتند بر خود می‌دانند تا این پیروزی شیرین و فتح الفتوح عظیم را خدمت رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه‌ای‌، حضرت‌عالی و سایر مردم مظلوم و مسلمان جهان تبریک عرض نمایند.
فرماندهان و رزمندگان لشکر فاطمیون در این بیانیه تاکید کردند: بر این اعتقادیم گرچه عمر خونخواران داعش در عراق و سوریه به پایان رسیده است اما اربابان داعش در تل‌آویو و واشنگتن بیکار نخواهند نشست و بر آتش شعله‌افروزی و کینه‌توزی و بدخواهی در جامعه بزرگ اسلامی اعم از شیعه و سنی خواهند دمید و ایدئولوژی نفاق و کینه همچنان پابرجا خواهد ماند. امروز به‌برکت زعامت ولی امر مسلمین جهان و با فرماندهی و تدبیر والای شما مردانی از افغانستان خود را پیدا کرده و وارد عرصه و محور مقاومت شده‌اند و با فرمانده عزیزشان هم‌قسم‌اند که تا نابودی صهیونیسم جهانی از پای ننشینند.
در پایان این بیانیه نیز تصریح شده است : در اینجا اعلام می‌داریم پس از پاکسازی کامل کشور سوریه از لوث وجود تروریست‌های تکفیری و تأمین کامل امنیت حرم عمه سادات(س) و حضرت رقیه(س) آماده هستیم تحت امر امام خامنه‌ای عزیز و با فرماندهی حضرت‌عالی در هر گوشه از جهان که صدای مظلومی شنیده شود پا به عرصه یاری مظلومان جهان بگذاریم.