kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
واشنگتن‌پست:

وزارت دادگستری آمریکا در حال آماده‌سازی پرونده‌های جدید علیه ایرانیان است



یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: وزارت دادگستری آمریکا در راستای تأمین اهداف دولت ترامپ برای تحت فشار گذاشتن کنگره درباره اعمال تحریم‌های جدید ضدایرانی، ماه آینده اتهامات جدیدی را علیه ایران طرح می‌کند.
مقامات وزارت دادگستری آمریکا در حال آماده‌سازی اعلام چندین پرونده جدید علیه مظنونین ایرانی در ماه آینده هستند.
بنا بر گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، برخی منابع مطلع با اعلام این خبر گفتند، ماه گذشته از دادستان‌های امنیت ملی در وزارت دادگستری آمریکا خواسته شده است تا هرگونه تحقیقات درجریان که مربوط به ایران و یا اتباع ایرانی می‌شود را با هدف علنی ساختن این پرونده‌ها مورد بررسی قرار دهند.
به گزارش فارس، براساس اعلام این منابع مطلع، این اقدام برای علنی کردن پرونده‌های مرتبط با ایران باعث بوجود آمدن نگرانی‌هایی در داخل آمریکا شده است چرا که برخی مقامات اجرای قانون در آمریکا نگران این مسئله هستند که مقامات ارشد وزارت دادگستری آمریکا قصد افشای این پرونده‌ها را دارند تا به دولت «دونالدترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای تحت فشار گذاشتن کنگره در جریان اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران کمک کنند.
برخی نیز ابراز نگرانی کرده‌اند که علنی کردن این پرونده‌ها می‌تواند تحقیقات درجریان را تضعیف کرده و یا دستگیری مظنونین را دشوارتر سازد.
بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از اظهارنظر در این خصوص امتناع ورزیده است.