kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

سید حسن نصرالله: آزاد سازی بوکمال توطئه آمریکا برای تجزیه سوریه را ناکام گذاشت


 دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی درباره تحولات اخیر منطقه گفت: با آزادسازی بوکمال از اشغال داعش، توطئه آمریکا برای تجزیه سوریه شکست خورد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، «سید حسن نصرالله» در ابتدای سخنان خود رحلت رسول‌الله را به امت اسلامی تسلیت گفت و در ادامه اظهار داشت: هفته گذشته شاهد آن بودیم که آخرین شهر و منطقه عراق از کنترل داعش خارج شد و دولت عراق اعلام کرد که داعش دیگر در هیچ شهر عراقی حضور ندارد.
سید حسن نصرالله اضافه کرد: داعش به عنوان یک نهاد و سازمان نظامی در عراق به پایان رسید و نیروهای عراقی به مرزهای خود با سوریه رسیده‌اند و ما منتظر پاکسازی کامل بوده و روزی که دولت عراق پیروزی کامل را اعلام کند بسیار نزدیک است.
دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: در سوریه نیز امروز ما در برابر یک دستاورد نظامی بسیار بزرگی (آزاد سازی بوکمال) قرار داریم؛ بوکمال آخرین شهری بود که داعش در سوریه کنترل آن را در اختیار داشته است. اهمیت بوکمال این است که شهری مرزی بوده و گذرگاه القائم به شمار می‌آید و در نتیجه سوریه و عراق به یکدیگر متصل شدند.
وی افزود: متصل شدن مرزها محقق شد و این چیزی بود که دولت آمریکا تلاش داشت محقق نشود و این پیروزی وحدت سوریه را تقویت کرده و در پی آن توطئه تجزیه سوریه شکست خورده است.
سید حسن نصرالله همچنین گفت: بر خودم واجب می‌دانم که به بازماندگان قربانیان زلزله اخیر در ایران و همچنین به رهبر ایران و
رئیس جمهور روحانی و آحاد ملت ایران تسلیت عرض کنم.