kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی:

بین اسرائیل و عربستان حتی یک روز هم دشمنی وجود نداشته است


رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی این بار با یک رسانه سعودی! گفت‌و‌گو کرده و گفته «توافق کاملی میان ما و عربستان وجود دارد. حتی یک روز هم میان ما و عربستان دشمنی وجود نداشته چرا که منافع فراوانی با هم داریم.»
عوامل و نشانه‌های عادی بودن روابط دو رژیم آل‌سعود و اسرائیل، روز به روز عیان‌تر می‌شود. این بار «گادی آیزنکوت»، رئیس‌ستاد مشترک ارتش اسرائیل از پشت پرده روابط این دو رژیم گفته. وی برای اولین بار در مصاحبه اختصاصی با پایگاه سعودی! «ایلاف» از منافع و اهداف مشترک ریاض و تل‌آویو در رویارویی با محور مقاومت پرده برداشته و گفته: «توافق کاملی میان ما و عربستان سعودی وجود دارد، حتی یک روز هم میان ما دشمنی نبوده، نه آنها با ما جنگیده‌اند و نه ما با آنها جنگیده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری قدس، این مقام ارشد نظامی صهیونیست همچنین اعلام کرده که «عربستان سعودی و اسرائیل منافع مشترکی در ضدیت با ایران دارند... ما آماده مشارکت در انتقال اطلاعات به عربستان سعودی در صورت لزوم هستیم، چرا که منافع مشترک فراوانی میان ما وجود دارد. ارتش ما هیچ قصدی برای حمله به حزب الله لبنان ندارد، ولی ما هیچ تهدیدی راهبردی علیه خود را نخواهیم پذیرفت.»
این مقام صهیونیست با «میانه رو» خواندن رژیم‌های مرتجع عربی! همچون آل‌سعود از آمادگی رژیم صهیونیستی برای انتقال تجارب و اطلاعات خود به کشورهای مرتجع عربی خبر داده و گفته، آنها با این اطلاعات می‌توانند به مقابله با ایران بروند!
گزافه گویی الجبیر
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان هم در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود در ریاض آرزوی صهیونیست‌ها را به زبان رانده و گفته، حزب الله ثبات را در منطقه متزلزل می‌کند و لازم است خلع سلاح شود.
به گزارش صداوسیما به نقل از شبکه العربیه؛ وی اضافه کرده که «باید راهی به منظور چاره‌اندیشی برای حزب الله پیدا کنیم... ایران از حزب الله برای گسترش نفوذ خود استفاده می‌کند و ادامه خط مشی و اقدامات حزب‌الله، لبنان را با خطرات بزرگی مواجه می‌کند.»(!)
فشار به محمود عباس
مسئولان جنبش فتح اما می‌گویند فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا طرح جدیدی را از سوی آمریکا به پادشاه عربستان ارائه داده و وی نیز به نوبه خود و با اعمال فشار از سوی دولت آمریکا برای انجام آنچه «معامله قرن» خوانده شده،‌ این طرح را به رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین عرضه کرده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی بر محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور پذیرش محورها و اصول «معامله قرن» فشار وارد کرده است.این طرح شامل چهار بند اصلی می‌شود که عبارتند از مذاکرات مستقیم میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها زیر چتر منطقه‌ای و پیشرفت تدریجی به سمت راهکار تشکیل دو کشور و دادن مناطق بیشتری به فلسطینی‌ها در کرانه باختری و اعطای برخی کمک‌های اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین. در همین حال «یوسی بن مناحم» تحلیلگر رژیم صهیونیستی به نقل از منابع عالی رتبه در جنبش فتح، تصریح کرد که: «در کنار مذاکرات مستقیم، مذاکراتی نیز پیرامون عادی سازی کامل روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی صورت می‌گیرد و در کنار پیشرفت تدریجی به سمت راه حل تشکیل دو کشور،‌ ارتش در امتداد غور اردن مستقر می‌شود و مذاکراتی پیرامون آینده قدس و جایگاه آن به زمان دیگری موکول می‌شود.
این در حالی است که مسئولان ارشد جنبش فتح تصریح کردند که عباس هیچ‌گونه تعهدی را نسبت به پذیرش اصول طرح جدید آمریکایی نمی‌پذیرد چرا که وی نسبت به «خط قرمز فلسطینی‌ها» متعهد است.
عملیات استشهادی
در عملیات استشهادی یک جوان 17 ساله فلسطینی به‌وسیله خودرو در کرانه باختری، 2 صهیونیست به شدت زخمی شدند.
به نوشته روزنامه «هاآرتص» بامداد روز جمعه یک فلسطینی با خودرو به یک ایست و  بازرسی رژیم صهیونیستی در ورودی شهرک یهودی‌نشین «گوش عتصیون» کوبید که درپی آن دو نفر زخمی شدند. این فلسطینی سپس از خودرو پیاده شد و به سوی یک نظامی دیگر صهیونیست حمله کرد که با شلیک مستقیم به شهادت رسید.