kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
مسئول کنترل بانک اتریش:

دلار را از فعالیت‌های اقتصادی با ایران حذف می‌کنیم

مسئول کنترل بانک اتریش با بیان اینکه دلار را در فعالیت‌های اقتصادی با ایران حذف می‌کنیم، گفت: در مقابل تحریم‌های احتمالی جدید آمریکا راه‌حل داریم.


به گزارش خبرگزاری فارس، آروین مارخات در نشست تجاری مشترک اتاق‌های بازرگانی تهران و وین با ارائه سخنرانی با عنوان ضمانت و تامین مالی صادرات به ایران اظهار کرد: کنترل بانک اتریش یک بانک خصوصی و به طورخاص در زمینه صادرات به کشورها بسیار فعال است.
مسئول کنترل بانک اتریش افزود: فعالیت‌های اصلی ما در دو بخش است، یکی از این فعالیت‌های ما مربوط به خدماتی است که به صادرکنندگان خارج از اتریش ارائه می‌شود و ما نامه‌های ضمانت برای سرمایه‌گذاران اتریشی که در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند فراهم می‌کنیم و حتی اگر فعالیت‌های اقتصادی بازرگانان اتریشی به دلیل مسائل سیاسی در ایران با مشکل مواجه شوند، ما این اطمینان را به آن‌ها می‌دهیم که سرمایه آنها راضمانت کنیم. مارخات با بیان اینکه کنترل بانک اتریش،‌ بانکی است که پول را فراهم می‌کند گفت: این بانک پول را در بین بانک‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند.مسئول کنترل بانک اتریش با بیان اینکه ضمانت‌های مختلفی در سال 2005 تا سقف 900 میلیون یورو داشتیم گفت: این بانک می‌تواند سقف ضمانت‌نامه‌ها را تا 50 میلیون یورو در بخش‌های مختلف بازرگانی،‌ افزایش دهد. برای همکاری‌های طولانی مدت با ایران به طور خاص ما می‌توانیم به فعالان اقتصادی اتریش کمک کنیم که براساس مقدار سهمی که قرار است وارد بازار ایران کنند، برای آن‌ها ضمانت‌نامه فراهم کنیم.
مارخات اضافه کرد: یکی از کارهایی که کنترل بانک اتریش می‌تواند انجام دهد این است که برای شرکت‌هایی که قصد فعالیت‌های تجاری با ایران دارند تا 50 درصد کمک دوره‌ای قرار دهد. ما در همکاری با ایران به هیچ‌وجه دنبال استفاده از دلار آمریکا نخواهیم بود.مسئول کنترل بانک اتریش اظهار داشت: کنترل بانک سعی دارد در بخش ضمانت‌نامه‌ها برای استفاده طولانی مدت اقداماتی را انجام دهد ولی هنوز امکان تامین مالی اعتبارات را نتوانسته‌ایم فراهم کنیم. اوبر بانک اتریش با 14 بانک ایرانی قرارداد امضا کرده و بانک رای‌فاین‌ون هم از جمله بانک‌های اتریشی است که قرار شده وارد مراودات مالی با ایران شود. اگرچه سیاست‌های جدید آمریکا ممکن است در روابط اقتصادی ایران و اتریش تاثیرگذار باشد اما برای آن‌ها راه‌حلی داریم و صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران اتریشی را کاملا در این زمینه حمایت می‌کنیم که از امنیت سرمایه‌گذاری خود مطمئن باشند.